Page 5 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 5

İÇİNDEKİLER





            ÖN SÖZ  ......................................................................................................................................................4
            BÖLÜM 1: ÖĞRETİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI NEDİR VE NEDEN ÖNEMLİDİR? ........................................ 5
            BÖLÜM 2: TEMEL KAVRAMLAR .................................................................................................................. 6

            BÖLÜM 3: ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEMELLERİ  ................................................................................. 8

                3.1. Öğretim Programlarının Felsefi Temelleri  .......................................................................................... 8
                3.2. Öğretim Programlarının Toplumsal Temelleri  ..................................................................................13
                3.3. Öğretim Programlarının Psikolojik Temelleri  ....................................................................................16

                3.4. Öğretim Programlarının Tarihî Temelleri  .........................................................................................19

            BÖLÜM 4: ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÖGELERİ  .....................................................................................21
                4.1. Hedef  ............................................................................................................................................. 22
                4.2. İçerik  ............................................................................................................................................. 35

                4.3. Öğrenme Öğretme Süreci  .............................................................................................................. 43

                      4.3.1. Hedefe Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi  .................................................................... 43
                      4.3.2. Becerilere Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi  ............................................................... 53
                      4.3.3. Değerlere Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi ................................................................ 62

                      4.3.4. Öğretim Hizmetinin Niteliğini Etkileyen Değişkenler................................................................ 67

                      4.3.5. Anlamlandırma Stratejileri  ...................................................................................................... 70
                4.4. Ölçme ve Değerlendirme  ............................................................................................................... 72
                      4.4.1. Ölçme ve Değerlendirme Araçları  ............................................................................................ 78

            KAYNAKÇA  ............................................................................................................................................... 90

            Matematik Dersine Ait Ders Planı Örnekleri ...............................................................................................92
            Fizik Dersine Ait Ders Planı Örnekleri ....................................................................................................... 195
            Biyoloji Dersine Ait Ders Planı Örnekleri ..................................................................................................239

            Kimya Dersine Ait Ders Planı Örnekleri  ....................................................................................................269




















                                                                                                        3
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10