Page 5 - Öğretim Programı Okuryazarlığı
P. 5
İÇİNDEKİLER
ÖN SÖZ ......................................................................................................................................................4
BÖLÜM 1: ÖĞRETİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI NEDİR VE NEDEN ÖNEMLİDİR? ........................................ 5
BÖLÜM 2: TEMEL KAVRAMLAR .................................................................................................................. 6
BÖLÜM 3: ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEMELLERİ ................................................................................. 8
3.1. Öğretim Programlarının Felsefi Temelleri .......................................................................................... 8
3.2. Öğretim Programlarının Toplumsal Temelleri ..................................................................................13
3.3. Öğretim Programlarının Psikolojik Temelleri ....................................................................................16
3.4. Öğretim Programlarının Tarihî Temelleri .........................................................................................19
BÖLÜM 4: ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ÖGELERİ .....................................................................................21
4.1. Hedef ............................................................................................................................................. 22
4.2. İçerik ............................................................................................................................................. 35
4.3. Öğrenme Öğretme Süreci .............................................................................................................. 43
4.3.1. Hedefe Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi .................................................................... 43
4.3.2. Becerilere Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi ............................................................... 53
4.3.3. Değerlere Uygun Öğretim Yöntem ve Teknik Seçimi ................................................................ 62
4.3.4. Öğretim Hizmetinin Niteliğini Etkileyen Değişkenler................................................................ 67
4.3.5. Anlamlandırma Stratejileri ...................................................................................................... 70
4.4. Ölçme ve Değerlendirme ............................................................................................................... 72
4.4.1. Ölçme ve Değerlendirme Araçları ............................................................................................ 78
KAYNAKÇA ............................................................................................................................................... 90
Matematik Dersine Ait Ders Planı Örnekleri ...............................................................................................92
Fizik Dersine Ait Ders Planı Örnekleri ....................................................................................................... 195
Biyoloji Dersine Ait Ders Planı Örnekleri ..................................................................................................239
Kimya Dersine Ait Ders Planı Örnekleri ....................................................................................................269
3