Page 6 - Bilgi Okuryazarlığı Becerileri Etkinlik Kitabı
P. 6

BILGI
          OKURYAZARLIĞI


                                               TEMEL KAVRAMLAR


                   ARAMA MOTORU:   Kullanıcıların, aradıkları bilgiye ulaşmalarını sağlamak için genel ağ üzerindeki ağ sitelerini başlıklarına, açıklamalarına, anahtar
                              kelimelerine ve içeriklerine göre bir dizin olarak sıralayan sistem olarak tanımlanmaktadır.
                          BİLGİ:   İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü, bili, malumat olarak tanımlanmıştır. Yine öğrenme, araştırma veya
                              gözlem yolu ile elde edilen gerçek, malumat, vukuf olarak ifade edilmiş olup insan zekâsının çalışması sonucu ortaya çıkan
                              düşünce ürünü, malumat, vukuf olarak da dile getirilmiştir. Genel olarak ve ilk sezi durumunda zihnin kavradığı temel düşünceler
                              ve bilimdir.
                       GENEL AĞ:  Bilgisayar ağlarının birbirine bağlanması sonucu ortaya çıkan, herhangi bir sınırlaması ve yöneticisi olmayan uluslararası bilgi
                              iletişim ağı, internet olarak ifade edilmektedir.
                        KAYNAK:   Araştırma ve incelemede yararlanılan belge, referans olarak tanımlanmaktadır. Bir başka ifade ise herhangi bir bilim dalında
                              yazılmış olan yazı veya eserlerin bütünü, literatür şeklindedir.
                        İLETİŞİM:                                Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme, komünikasyon
                              olarak tanımlanmaktadır. Bir başka ifade ise telefon, telgraf, televizyon, radyo vb. araçlardan yararlanarak yürütülen bilgi alışve-
                              rişi, bildirişim, haberleşme, muhabere, komünikasyon şeklindedir.
                       METAVERSE:  Metaverse veya Türkçe tabiriyle sanal evren, geleneksel kişisel bilgisayarların yanı sıra sanal ve artırılmış gerçeklik cihazları aracı-
                              lığıyla kalıcı çevrimiçi 3 boyutlu sanal ortamları destekleyen, internetin varsayımsal bir yinelemesidir.
                      PARADİGMA:   Değerler dizisi, örnek ve dizi şeklinde tanımlanmaktadır.
                  SANAL GERÇEKLİK:   Teknoloji kullanılarak oluşturulan kurgular ile gerçek ve hayalin birleştirilmesidir. Sanal öğrenme ortamları, gelişen teknoloji-
                              nin eğitim-öğretim ortamlarına dahil edilmesiyle birlikte öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek için tasarlanmış
                              platformlardır.
                   VERİ TABANLARI:  Bilgisayar kullanımında çözüme erişmek için işlenebilir duruma getirilmiş bilgi ortamı olarak tanımlanmaktadır.



















































           6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11