Page 9 - Bilgi Okuryazarlığı Becerileri Etkinlik Kitabı
P. 9
BILGI
OKURYAZARLIĞI
1. Bilgi Grup
ETKİNLİK Okuryazarlığı
Becerisi
Ders İçi
Etkinliğin GÜNLÜK BİLGİ İHTİYACIMIZ Etkinliğin
Adı Süresi 80 Dakika
Etkinliğin Bilgi ihtiyacını algılayarak ihtiyaç duyduğu bilgilerin niteliğini ve kapsamını belirleyerek
Amacı bilgi ihtiyacını tanımlayabilme.
Etkinliğin Bu etkinlik ihtiyaç duyduğu bilgilerin niteliğini ve kapsamını belirleyerek bilgi ihtiyacının
Açıklaması nasıl tanımlandığını içermektedir.
Araç Gereçler Genel ağ, bilgisayar, cep telefonu, tablet
Öğrencilere günlük hayatta rutin olarak yaptıkları işlerin neler olduğu sorularak konuya
dikkatleri çekilir. Hava durumu bilgisinden bahsedilerek bu bilginin onlar için önemli
olup olmadığı sorulur. Hava durumu bilgisine sahip olmanın günlük yaşamımızda sağla-
İşlem dığı katkılar tartışılır. Hava durumu ile ilgili yapılan duyuruların ve ikazların neler olduğu
Basamakları
üzerinde durulur. Hava durumu bilgisine ulaşılmadığında ya da eksik bilgiler ışığında
davranıldığında maruz kaldığımız olumsuzlukların neler olabileceği sorularak genel ağ
üzerinden kısa araştırmalar yapılması istenir. Öğrencilerden geri dönütler alınır.
Yönerge: Genel ağ üzerinden hava durumu bilgilerini inceleyiniz. Hava durumu bilgisine sahip olmanın sağ-
layacağı yararların neler olabileceğini araştırınız. Hava durumu ile ilgili bilgilere hangi kaynaklardan
ulaşabileceğinizi belirleyiniz. Hava durumu bilgisi hakkında arkadaşlarınızla bilgi alışverişinde bu-
lunarak tartışınız ve aşağıdaki sorulara yanıt arayınız.
1. Hava durumu bilgisine nereden veya hangi kaynaklardan
ulaşabiliriz?
2. Hava durumu bilgisine sahip olmanın sağlayacağı yararlar
nelerdir?
3. Hava durum bilgisi ile ilgili duyurular ve ikazlar hangi
kurumlar tarafından yapılmaktadır?
4. Hava durumu bilgisine sahip olmak ihtiyaç mıdır? Açıklayı-
nız.
5. Eksik veya hatalı hava durumu bilgisine sahip olmanın neden
olabileceği olumsuzluklar nelerdir?
9