Page 27 - Finansal Okuryazarlık
P. 27
FİNANSAL
OKURYAZARLIK
2. Finansal Grup Ders Dışı
ETKİNLİK Okuryazarlık
Bireysel Ders İçi
Etkinliğin BÜTÇEYİ YÖNETMEK Etkinliğin 25 Dakika
Adı Süresi
1. Bütçede yer alan kalemleri tespit edebilme.
2. Bütçe düzenlerken tutarları doğru kaydedilme.
Etkinliğin 3. Gelir ve giderlerin karşılaştırılması sonucunda ortaya çıkan durumu yorumlayabilme.
Amacı
4. Bütçe yapmanın önemini kavrayabilme.
5. İsteğe bağlı giderlerini kontrol edebilme.
Etkinliğin Bu etkinlik, bireyin bütçede yer alan kalemleri tanıması ve bütçe düzenlemedeki aşamala-
Açıklaması rı takip ederek bütçe düzenleme işlemini içermektedir.
Öğretmen tarafından öğrencilere aşağıdaki etkinlik sorusu dağıtılır (Tablo 2.2). Soruda yer
alan bilgilerin Tablo 2.3’ teki örnek bütçeye aktarılması istenir. Öğrencilere gelir, birikim ve
Etkinliğin gider tutarlarının ilgili alanlara doğru tutarlarla kaydedilmesiyle ilgili bildirimde bulunulur.
Uygulaması
Bütçenin düzenlenmesinden sonra verilen soruların cevaplanması istenir. Öğrencilerin ce-
vapları ile ilgili geri bildirimlerde bulunulur.
Yönerge 1: Aşağıdaki tabloları inceleyiniz. Tablo 2.2 'de yer alan bilgiler doğrultusunda örnek bütçe tablo-
sunu (Tablo 2.3) oluşturunuz. Gerekli hesaplamaları yapınız.
Tablo 2.2: Ocak ayına ait gelir, birikim ve gider bilgileri
BÜTÇE VERİLERİ TUTAR
Burs 4.000,00 TL
GELİRLER
Harçlık 1.000,00 TL
BİRİKİM (Gelir Toplamının %10’u) 500,00 TL
Telefon 50,00 TL
İnternet 25,00 TL
Gıda 300,00 TL
ZORUNLU Elektrik 75,00 TL
GİDERLER
Su 150,00 TL
Ulaşım 250,00 TL
GİDERLER
Isınma 500,00 TL
Giyim 300,00 TL
Tiyatro ve sinema 100,00 TL
İSTEĞE BAĞLI Seyahat vb. 500,00 TL
GİDERLER
Kitap/gazete/dergi 200,00 TL
Kişisel bakım 140,00 TL
27