Page 89 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 89
Kaynaklar
Durrant, Joan, 2010. Positive Discipline in Everyday Teaching: A guide for educators. Save
the Children, Sweden. Available at: http://seap.savethechildren.se/Global/
scs/SEAP/publication/publication%20pdf/Education/Positive%20Discipline%20
Everyday%20Teaching%20FINAL.pdf.
Education Management and Development Centre, 2007. Learner Discipline and School
Management. Western Cape Education Department. Available at
http://.school.za/documents/LearnerDiscipline/Learner_Discipline_and_School_
Management.pdf.
Kılıçaslan, S. ve Atıcı, M. (2015). Çatışma çözme eğitim programının ilköğretim 6. ve 7. Sınıf
öğrencilerinin çatışma çözme davranışları üzerindeki etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler
Enstitüsü Dergisi, 24(2), 137-158.
Naker, Dipak and Sekitoleko Deborah, 2009. Creating a Good School without Corporal
Punishment. Raising Voices: Kamwokya, Uganda. Available at www.
raisingvoices.org/files/goodschool_learn_positivediscipline.pdf
LEADSA, 2010. Building a Culture of Responsibility and Humanity in Our Schools: A guide
for educators. Department of Basic Education. Available at www.education.
gov.za/LinkClick.aspx?fileticket=7sgDgKbLtJA%3D&tabid=93&mid=1722
Özcan, Ö. Ve Gül-Çelik, G. (2017). Bilişsel davranışçı terapi. Türkiye Klinikleri, 3(2), 115-120.
Peace Corps, no date. Classroom Management Ideas Book. Available at http://
multimedia.peacecorps.gov/multimedia/pdf/library/M0088_Classroom_Mgmt. pdf.
Positive Discipline, no date. Positive Discipline: Creating respectful relationships in homes
and schools. Available at www.positivediscipline.com/what-is-positivediscipline.html.
RAPCAN, 2008. A Teacher’s Guide to Positive Discipline. Available at www.rapcan.
org.za/File_uploads/Resources/teaching%20positive%20discipline%20screen.pdf.
Şahin, S. (2010). Okul kültürünün bazı değişkenler açısından incelenmesi. İlköğretim Online,
9(2), 561-575.
Tapan, Ç. (2006). Barış Eğitimi Programının öğrencilerin çatışma çözme becerileri üzerindeki
etkilerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
84