Page 85 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 85

a) uyum,

               b) esneklik,


               c) sorumlu karar verme

               olmak üzere üç alt beceriden oluşur.

               a) Uyum Becerisi:


                      Bireyin  hem  benliği  hem  de  çevresi  ile  dengeli  bir  ilişki  kurup  bu  ilişkiyi
               sürdürebilmesini ifade eder.




               b) Esneklik Becerisi:

                      Bireyin ortaya çıkan yeni bir duruma uyum sağlama, mevcut çözümleri güncelleyerek

               farklı çözümler üretebilmesini ifade eder.




               c) Sorumlu Karar Verme Becerisi:

                      Bireyin çeşitli durumlarda kişisel davranış ve sosyal etkileşimler hakkında özenli ve
               yapıcı seçimler yapabilmesini ifade eder.


                      Sosyal  ve  duygusal  beceriler  tablosunda  listelenen  becerilerin tümü,  derecelendirme
               ölçekleri veya gözlem kullanılarak öğretmenler tarafından ölçülebilir veya derecelendirilebilir.


                      Bazı öğrenciler, sosyal beceri eksikliklerini gidermek için bireysel müdahalelere ihtiyaç
               duyabilir.    Bu  durumlarda  sosyal  beceri  eğitimi,  bireysel  olarak  planlandığında  etkili  olur.

               Öğrenci için öncelikli bireysel beceriler öğretmen tarafından belirlenir ve öğretmen daha sonra
               öğrenciyle birlikte yapılandırılmış bir öğretim süreci kullanır. Öğrenciye sosyal davranışları

               öğretmek yeterli değildir. Sosyal beceri eğitiminin odak noktası; öğrenilen sosyal davranışların

               ortamlar, zaman ve davranış boyunca genelleştirilmesi olmalıdır.















                                                           80
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90