Page 85 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 85
a) uyum,
b) esneklik,
c) sorumlu karar verme
olmak üzere üç alt beceriden oluşur.
a) Uyum Becerisi:
Bireyin hem benliği hem de çevresi ile dengeli bir ilişki kurup bu ilişkiyi
sürdürebilmesini ifade eder.
b) Esneklik Becerisi:
Bireyin ortaya çıkan yeni bir duruma uyum sağlama, mevcut çözümleri güncelleyerek
farklı çözümler üretebilmesini ifade eder.
c) Sorumlu Karar Verme Becerisi:
Bireyin çeşitli durumlarda kişisel davranış ve sosyal etkileşimler hakkında özenli ve
yapıcı seçimler yapabilmesini ifade eder.
Sosyal ve duygusal beceriler tablosunda listelenen becerilerin tümü, derecelendirme
ölçekleri veya gözlem kullanılarak öğretmenler tarafından ölçülebilir veya derecelendirilebilir.
Bazı öğrenciler, sosyal beceri eksikliklerini gidermek için bireysel müdahalelere ihtiyaç
duyabilir. Bu durumlarda sosyal beceri eğitimi, bireysel olarak planlandığında etkili olur.
Öğrenci için öncelikli bireysel beceriler öğretmen tarafından belirlenir ve öğretmen daha sonra
öğrenciyle birlikte yapılandırılmış bir öğretim süreci kullanır. Öğrenciye sosyal davranışları
öğretmek yeterli değildir. Sosyal beceri eğitiminin odak noktası; öğrenilen sosyal davranışların
ortamlar, zaman ve davranış boyunca genelleştirilmesi olmalıdır.
80