Page 82 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 82
Tüm öğrencilere önyargısız, adil ve eşit davranılmalı
Hak ve sorumlulukları açık ve net bir şekilde ifade edilmeli
Öğrencilerin özgüvenlerini etkileyecek her türlü söylem ve davranıştan kaçınılmalı
Okulda şiddet ve zorbalığın önlenmesi için gerekli çalışmalar yapılmalı
Eleştiriye açık olmalı ve farklı fikirlere saygı duyulmalı
Öğrencilere hem bireysel hem de gruplar halinde sorumluluk alma, karar alma
süreçlerine katılma ve faaliyetlerde bulunma fırsatı verilmeli
Karşılıklı güvene, samimiyete ve nezakete dayalı bir ortam yaratılmalı
Öğrencilere Kazandırılması Gereken Sosyal ve duygusal Beceriler
Öğrencilere kazandırılması gereken beceriler benlik becerileri, sosyal yaşam becerileri
ve ortak/bileşik beceriler olmak üzere 3 gruptan oluşmaktadır.
Benlik Becerileri Sosyal Yaşam Becerileri
Öz Farkındalık
Öz Motivasyon Uyum İletişim
Öz Düzenleme Esneklik İşbirliği
Öz Yönetim/Öz Kontrol Sorumlu Karar Verme Sosyal Farkındalık
Öz Yansıtma
Ortak/Birleşik Beceriler
77