Page 82 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 82

  Tüm öğrencilere önyargısız, adil ve eşit davranılmalı

                     Hak ve sorumlulukları açık ve net bir şekilde ifade edilmeli
                     Öğrencilerin özgüvenlerini etkileyecek her türlü söylem ve davranıştan kaçınılmalı

                     Okulda şiddet ve zorbalığın önlenmesi için gerekli çalışmalar yapılmalı

                     Eleştiriye açık olmalı ve farklı fikirlere saygı duyulmalı
                     Öğrencilere  hem  bireysel  hem  de  gruplar  halinde  sorumluluk  alma,  karar  alma

                      süreçlerine katılma ve faaliyetlerde bulunma fırsatı verilmeli

                     Karşılıklı güvene, samimiyete ve nezakete dayalı bir ortam yaratılmalı



               Öğrencilere Kazandırılması Gereken Sosyal ve duygusal Beceriler

                      Öğrencilere kazandırılması gereken beceriler benlik becerileri, sosyal yaşam becerileri

               ve ortak/bileşik beceriler olmak üzere 3 gruptan oluşmaktadır.





                                Benlik Becerileri                                                  Sosyal Yaşam Becerileri




                      Öz Farkındalık

                      Öz Motivasyon                     Uyum                      İletişim

                      Öz Düzenleme                     Esneklik                   İşbirliği

                  Öz Yönetim/Öz Kontrol         Sorumlu Karar Verme          Sosyal Farkındalık

                       Öz Yansıtma




                                                                                Ortak/Birleşik Beceriler















                                                           77
   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87