Page 79 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 79

Aktivite 12



                Sinem ile Ahmet beraber bir ödev yapmak üzere öğretmen tarafından görevlendiriliyorlar.
                Ama birkaç gün sonra aralarında çok büyük bir kavga çıkıyor ve artık beraber çalışmak

                istemedikleri için öğretmene gidiyorlar. Ahmet, Sinem’i yaptığı hiçbir şeyi beğenmemekle

                suçluyor. Sinem de Ahmet’i tüm ödevi onun başına yıktığı için suçluyor. Öğretmen ikisini
                de dinliyor ve onlara “Bu noktadan sonra hiç kimseyi size eş olarak bulamam.” diyor.

                1. İki öğrenci arasındaki çatışmanın çözülmesi için nasıl bir yol izlersiniz? Neden?







               Öfke Kontrolü Eğitimi

                      Öğrenciler  öfkelerini  kontrol  edemediğinde  davranış  problemleri  yaşayabilir.  Bu
               bağlamda  öğrencilere  öfke  kontrolüne  yönelik  eğitimler  verilmelidir.  Öfke; sevgi,  üzüntü,

               korku, acımak gibi en temel duygulardan biridir. Anlam olarak engellenme, incinme, haksızlık,
               tehdit altında hissetme karşısında gösterilen kızgınlık, saldırganlık ve hatta şiddet olan öfke,

               kontrol  edilebildiğinde  geliştirici  olabilecek  bir  duygudur.  Genel  olarak  insanın  bilinçli

               yaşamadığı,  kontrol  etmekte  zorlandığı  bu  duygu  ile  nasıl  başa  çıkılacağı,  yaşandığı  anda
               verilen kararlarla şekillenir. Kişinin karşısındakine ve kendisine kontrolsüz yaşanan öfke ile

               vereceği zararlar çok farklı boyutlarda olabilir. Öfke duygusu, eğitim, farkındalık, sorumluluk

               ve kişisel alt yapı ile kontrol altına alınabilen bir duygudur. Dolayısıyla öfke bilinçli kontrol
               edilmeli ve yarattığı olumsuz etkiler doğru yöneltilebilmelidir. Öfke kontrolü konusunda her

               şey  duygular,  düşünceler,  bilinçli  davranış  ile  şekillenir.  Aksi  takdirde  öfke  kolaylıkla  bir
               alışkanlık hâline dönüşebilir. Öfke kontrolünde temel amaç; şiddet duygusuna, saldırganlığa,

               şiddete dönüşmeden öfkeyi bir pozitif enerji kaynağına dönüştürebilmektir.

               Kişinin her şeyden önce özeleştiri yapabilmeyi bilmesi gerekir. Suçlu olabilir miyim, nerede

               hata  yapmış  olabilirim  ve  ne  yapabilirim  diye  düşünmesi  gerekir.  Yani  öfke  kontrolünde
               genellemelerden kaçınmak farkındalığı yaratabilmek çok önemlidir.











                                                           74
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84