Page 80 - ÖNLEYİCİ DİSİPLİN UYGULAMALARI ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
P. 80

Stres Yönetimi Eğitimi

                      Stresli durumların neden olduğu olumsuz duyguların ve psikolojik uyarılmanın rahatsız

               edici olması, kişiyi bu durumdan kurtulmaya ya da durumu düzeltmek için bir şeyler yapmaya
               güdüler. Oluşan güdülenmeyle bireyler, stres karşısında duygularını yöneterek, davranışlarını

               düzenleyerek,  stresin  kaynağını  azaltarak  strese  uyum  sağlama  sürecini  yaşarlar.  Kısacası;

               stresle  başa  çıkmaya,  stresin  olumsuz  etkilerini  azaltmaya  çalışırlar.  Ancak  bazı  öğrenciler
               stresle baş etmede yetersiz olabilir.

               Barış Eğitimi


                      Barış  eğitiminin  amacı,  kişilere  küçük  yanlış  anlamaların  kriz  ya  da  savaşa
               dönüşmelerini  engelleyecek  becerileri  kazandırmaktır.  Barış  eğitimi;  öğrencilerin  çatışma

               çözmeye  ilişkin  yaşadıkları  sorunları,  çatışmanın  seviyesi  yükselmeden  öğrencilerin  kendi

               kendilerine ya  da  arkadaşlarının yardımıyla  çözmelerini  sağlayacak  bir  eğitim  programıdır.
               Program öğrencileri önyargıları, altta yatan öfkeleri, nefretleri hakkında farkındalık kazanmaya

               teşvik  ederek  saldırgan  yerine  atılgan  davranmayı  ve  empatiyi  öğretmeyi  hedeflemektedir.
               Eğitimin içeriği ve süreci; barışın, sosyal adaletin, insan haklarına saygının ve sorumlulukların

               gelişmesine  yardımcı  olur.  Çocuklar  şiddete  başvurmadan  çatışmalarını  çözebilmek  için
               görüşmeye, problem çözmeye, eleştirel düşünmeye ve iletişimi öğrenmeye ihtiyaç duyarlar.

               Barış eğitimi programları bu ihtiyaca yönelik olarak planlanır.

               Empati Geliştirme


                      Empati  eğitiminin  amacı;  insanlarda  var  olan  empati  kurma  yeteneğini  geliştirme,
               böylece  bireylerin  birbirleriyle  sağlıklı  kişilerarası  ilişkiler  kurmalarına  yardımcı  olmaktır.

               Bireylerin  empatik  becerilerini  geliştirmek  için  hazırlanan  eğitim  programlarının  empatik

               tepkiyi  içeren  duygusal  ve  bilişsel  yeteneklerin  geliştirilmesi  üzerinde  yoğunlaştıkları
               görülmektedir. Bunların yanı sıra bu programlar empati kurarken gerekli olan duyguları tanıma,

               değerlendirme ve adlandırma gibi bilişsel unsurları da içermektedir .

               Çocuklarla yapılan araştırmalarda da empatik becerisi yüksek olan çocukların kişisel ve sosyal

               uyumlarının, empatik becerisi düşük olan çocuklara göre daha olumlu olduğu saptanmıştır.
               Ayrıca saldırganlık düzeyi yüksek olan çocukların empatik beceri düzeylerinin düşük olduğu

               yani saldırganlık ve empatik beceri arasında ters yönde bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
               Çocuklara  verilen  empati  eğitiminin;  saldırganlığı  ve  antisosyal  davranışı  azalttığı,  sosyal

               uyumu artırdığı da bulunmuştur.




                                                           75
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85