Page 33 - 3 ADIM REHBERLİK
P. 33
3 ADIM REHBERLİK
Yol Haritanı Belirle
4. Teknoloji Kullanımını Kontrol Altına Almak
Ders çalışma konusunda öğrencinin karşısındaki en büyük engellerden biri olan teknoloji kullanımı, dikkatli bir şekilde
planlandığında kontrol altına alınabilir. Düzensiz ve bilinçsiz kullanım on beş dakikalığına bakmak için elinize aldığınız
telefonu iki saat sonra elinizden bırakmanıza sebebiyet verebilir. Günün sınırlı bir aralığında teknoloji ile ilgilenmenin daha
çok keyif verdiğini gözlemle yeceksiniz. İradenizi kontrol etmek konusunda zorluk yaşıyorsanız size yardımcı olabilecek
birilerinden destek alabilirsiniz.
Teknolojiye ayırdığın vakti sınırlandırarak kendine günlük bir limit belirle ve buraya yaz.
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
5. Hedeflerin Görselini Odanın Duvarına Asmak
Hedefinize ait görselleri ve motivasyonunuzu artıracağını düşündüğünüz sözleri çalışma ortamınızda bulundurabilirsiniz.
6. Verimli Çalışma Tekniklerini Uygulamak
Verimli çalışma tekniklerinin uygulanması öğrenme davranışını olumlu yönde etkilemektedir. Bu teknikleri uyguladığınızda
daha iyi öğrendiğinizi fark edecek ve motivasyonunuzun arttığını hissedeceksiniz.
Hangi yöntemle daha iyi öğreniyorsun? Düşün, araştır ve buraya yaz. (Örneğin yazarak, okuyarak, dinleyerek vs.)
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
7. Umutsuzluğa Kapılmamak
Geleceğe yönelik olumsuz ve karamsar düşünceleri ifade eden umutsuzluk, akademik başarısızlığa ve birçok ruh sağlığı
sorununa sebep olabilmektedir. Umudunuz arttıkça başarınızın ve motivasyonunuzun da arttığını göreceksiniz. Umut
sadece eğitim hayatı için değil tüm hayat için önemli bir kaynaktır.
8. Olumlu Düşünme Becerisi Geliştirmek
Düşünceler duyguları, duygular da davranışları etkiler. Bu döngüye baktığımızda sınava ilişkin olumsuz düşüncelerin yerine
olumlu düşüncelere yer verilmesi faydalı olacaktır.
Motivasyonunu düşüren olumsuz düşüncelerin ve kaygıların nelerdir?
.............................................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
Motivasyonunu arttıracak olumlu düşüncelerin nelerdir?
.............................................................................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................
33
33