Page 38 - 3 ADIM REHBERLİK
P. 38

3 ADIM REHBERLİK
                                                                                                 Yol Haritanı Belirle


        ÜNİVERSİTEYE HAZIRLIK SÜRECİNDE YILLIK PLANLAMA


                                                        »  Yıllık planlama öğrenciye tüm yıla ilişkin bütüncül bir bakış açısı sağlar.

                                                        »  Başarılı olmak isteyen bir öğrencinin sınava hazırlık sürecinde genel
                                                          ilkelere sahip olması; zihnini dağınıklıktan ve belirsizliklerden kurtararak
                                                          kararlı ve verimli çalışmasına katkı sağlar.
                                                        »  Sınava hazırlık sürecinde derslere üç aşamada çalışılabilir: Sene başında
                                                          konuları iyice anlamaya çalışmak, ardından dengeli bir şekilde hem konu
                                                          çalışmak hem bol soru çözmek, son olarak da bol soru çözmek ve dene-
                                                          melerle konuları pekiştirmek oldukça etkilidir.





        1. Birinci aşamada konu ağırlıklı çalışmak gerekir.
              »  Konu  altyapısını  tamamlamayan  bir  öğrencinin  çok  soru  çözerek  eksikliğini  gidermeye  çalışması
               uzun, yorucu ve etkisi düşük bir yöntemdir. Konu altyapısı iyice oturduktan sonra bol soru çözmek
               daha doğrudur.
              »  Konu ağırlıklı çalışmak aşağıdaki süreçleri içerir:
               •   Bir ya da birkaç kaynaktan konu çalışmak,

               •   Konu ile ilgili ÖSYM sorularını ve MEB tarafından hazırlanan basılı ve dijital testleri çözmek,
               •   Yaklaşık olarak 50-75 civarında soru çözmek. (Bu sayı öğrencinin durumuna göre değişebilir.)
              »  Ağırlıklı olarak TYT konuları çalışmak ve konuları büyük oranda tamamlamak faydalı olacaktır.
              »  TYT konuları çalışılırken AYT konuları da çalışılabilir.



                               2. İkinci aşamada konu ve soru ağırlıklı çalışmak gerekir.

                                    »  TYT ve AYT konularını birlikte çalışmak faydalı olacaktır.
                                    »  Bu aşamada bitirilen TYT konuları kısa tekrar ve bol soru çözümü ile pekiştirilirken AYT konula-
                                      rı, konu altyapısını güçlendirecek şekilde çalışılır.
                                    »  Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan sorular ile konu anlatımlarından (OGM Materyal,
                                      Öğrenci Destek Sistemi, Matematik Dijital Platformu vb.) faydalanılabilir.


        3. Üçüncü aşamada soru ağırlıklı çalışmak gerekir.
              »  Ağırlıklı olarak AYT konuları çalışmak ve AYT konularını tamamlamak faydalı olacaktır.

              »  TYT ve AYT konularına ait tüm ünitelerden bol soru çözmek ve hata yapma oranı yüksek olan
               konuların konu anlatımlarına bakmak eksikleri gidermeye yardımcı olacaktır.

              »  Bol deneme sınavı çözülmelidir. MEB tarafından hazırlanan deneme sınavlarından da faydalanı-
               labilinir.

              »  Son 1 ay deneme sınavı çözme sayısını arttırmak, öğrencinin YKS sınavına hazır hâle gelmesine
               katkı sağlar.



                           ÖNEMLİ BİLGİ



                    Çalışmaların haftalık bir plan dâhilinde yapılması gerektiği unutulmamalıdır.






         38
         38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43