Page 37 - 3 ADIM REHBERLİK
P. 37
3 ADIM REHBERLİK
Yol Haritanı Belirle
2. Çalışma Ortamını Düzenlemek: Öğrencinin çalışma ortamını düzenlemesi çalışma verimini önemli ölçüde
etkiler. Çalışma ortamı; toplu, düzenli, sade, ortalama ısı ve ışık kaynağına sahip, gürültüden uzak, dikkat
dağıtacak görseller veya eşyalar bulunmayan bir ortam olmalıdır. Uzanarak çalışmak rahat gibi görünse de
dikkati toplamayı zorlaştırdığı için tavsiye edilmez.
3. Not Tutmak: Ders dinlerken ya da çalışırken önemli bilgileri not almak bilginin kalıcılığını arttıracaktır.
Renkli kalem kullanmak, şekillerden, grafiklerden ve görsellerden yararlanmak notun daha düzenli olmasına
ve zihinde daha iyi depolanmasına fayda sağlar.
4. Etkin Dinlemek: Öğrenci dersi dinlerken anlamadığı noktaları öğretmene sorarak kendi görüşlerini
açıklamalı ve derse katılmalıdır. Dersten önce ders kitabı, yardımcı kitap, kaynak kitaplardan yararlanarak
konu hakkında hazırlık yapılması dersi etkin dinlemeyi kolaylaştıracaktır.
Yardımcı Kaynaklar
Sınava hazırlık sürecinde faydalanabileceğiniz yardımcı kaynaklara aşağıdaki
karekodları okutarak ulaşabilirsiniz:
Öğrenci / Öğretmen Matematik Dijital Eğitim
Destek Sistemi (ÖDS) Platformu
OGM Materyal Yardımcı Kaynaklar
5. Etkin Okumak: Okumak, öğrenmenin en etkili yollarından biridir. Okurken ilgi çeken ve önemli görülen yerlerin altının çizilmesi,
hem dikkati toplar hem de tekrar yaparken kolaylık sağlar.
6. Soru Çözmek: Çalışılan konuyu en iyi pekiştirme yöntemi soru çözmektir. Bu sayede daha fazla soru stili görmek ve konulardaki
eksikleri fark etmek de mümkündür. Yanlış yapılan soruların doğrusu öğrenilmeli, gerektiğinde konu tekrarı yapılmalıdır. Ayrıca ÖDS
ve OGM Materyal sistemindeki “kitaba git”, “çözüme git” ve “video izle” bölümlerinden faydalanılabilir.
7. Tekrar Yapmak: Bilgileri unutmamak için aralıklı olarak tekrarlar yapmak gereklidir. Tekrar çalışmalarına günlük, haftalık ve aylık
olarak zaman ayırmak öğrenmenin kalıcılığını sağlayacaktır.
YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
Bir amaç belirlemeden çalışmak
Plansız, programsız çalışmak
Müzik eşliğinde çalışmak
Yatarak (uzanarak) ders çalışmak
Çalışma sırasında hayaller kurmak
Teknolojik aletleri gereğinden fazla kullanmak
Düzenli tekrarlar yapmamak
Çalışmayı sürekli ertelemek
Arkadaşlara hayır diyememek
Aralıksız, uzun süreli çalışmak
Dağınık oda ve dağınık masada ders çalışmak
Bir konuyu bitirmeden diğerine geçmek
Zorlanılan ve sevilmeyen derslerden uzak durmak
37
37