Page 37 - 3 ADIM REHBERLİK
P. 37

3 ADIM REHBERLİK
        Yol Haritanı Belirle


                           2. Çalışma Ortamını Düzenlemek: Öğrencinin çalışma ortamını düzenlemesi çalışma verimini önemli ölçüde
                           etkiler. Çalışma ortamı; toplu, düzenli, sade, ortalama ısı ve ışık kaynağına sahip, gürültüden uzak, dikkat
                           dağıtacak görseller veya eşyalar bulunmayan bir ortam olmalıdır. Uzanarak çalışmak rahat gibi görünse de
                           dikkati toplamayı zorlaştırdığı için tavsiye edilmez.
                           3. Not Tutmak: Ders dinlerken ya da çalışırken önemli bilgileri not almak bilginin kalıcılığını arttıracaktır.
                           Renkli kalem kullanmak, şekillerden, grafiklerden ve görsellerden yararlanmak notun daha düzenli olmasına
                           ve zihinde daha iyi depolanmasına fayda sağlar.
                           4.  Etkin  Dinlemek:  Öğrenci  dersi  dinlerken  anlamadığı  noktaları  öğretmene  sorarak  kendi  görüşlerini
                           açıklamalı ve derse katılmalıdır. Dersten önce ders kitabı, yardımcı kitap, kaynak kitaplardan yararlanarak
                           konu hakkında hazırlık yapılması dersi etkin dinlemeyi kolaylaştıracaktır.



                  Yardımcı Kaynaklar


               Sınava  hazırlık  sürecinde  faydalanabileceğiniz  yardımcı  kaynaklara  aşağıdaki
               karekodları okutarak ulaşabilirsiniz:

                         Öğrenci / Öğretmen           Matematik Dijital Eğitim
                         Destek Sistemi (ÖDS)         Platformu




                         OGM Materyal                  Yardımcı Kaynaklar




        5. Etkin Okumak: Okumak, öğrenmenin en etkili yollarından biridir. Okurken ilgi çeken ve önemli görülen yerlerin altının çizilmesi,
        hem dikkati toplar hem de tekrar yaparken kolaylık sağlar.
        6. Soru Çözmek: Çalışılan konuyu en iyi pekiştirme yöntemi soru çözmektir. Bu sayede daha fazla soru stili görmek ve konulardaki
        eksikleri fark etmek de mümkündür. Yanlış yapılan soruların doğrusu öğrenilmeli, gerektiğinde konu tekrarı yapılmalıdır. Ayrıca ÖDS
        ve OGM Materyal sistemindeki “kitaba git”, “çözüme git” ve “video izle” bölümlerinden faydalanılabilir.
        7. Tekrar Yapmak: Bilgileri unutmamak için aralıklı olarak tekrarlar yapmak gereklidir. Tekrar çalışmalarına günlük, haftalık ve aylık
        olarak zaman ayırmak öğrenmenin kalıcılığını sağlayacaktır.




                        YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI


                     Bir amaç belirlemeden çalışmak
                     Plansız, programsız çalışmak
                     Müzik eşliğinde çalışmak
                     Yatarak (uzanarak) ders çalışmak
                     Çalışma sırasında hayaller kurmak
                     Teknolojik aletleri gereğinden fazla kullanmak
                     Düzenli tekrarlar yapmamak
                     Çalışmayı sürekli ertelemek
                     Arkadaşlara hayır diyememek
                     Aralıksız, uzun süreli çalışmak
                     Dağınık oda ve dağınık masada ders çalışmak
                     Bir konuyu bitirmeden diğerine geçmek
                     Zorlanılan ve sevilmeyen derslerden uzak durmak





                                                                                                             37
                                                                                                             37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42