Page 13 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 13

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI


                2) Kısa Cevaplı Sorular
                  Kısa cevaplı sorulara verilecek cevaplar, tek bir sözcük ya da sayıdan oluşabilir. Dolayısıyla hem sunulan
                  cevap çok kısadır hem de puanlama çok az zaman almakla birlikte nesneldir. Bunun bir sonucu olarak
                  kısa cevaplı sorular, her eğitim düzeyindeki öğrencilere uygulanabilir niteliktedir.


                3) Doğru / Yanlış Soruları
                  Öğrencilerden verilen bir önermenin doğru ya da yanlış olduğuna ilişkin yargılarını belirtmelerinin istendiği
                  sorular doğru yanlış sorularıdır. Doğru yanlış sorularının en önemli dezavantajı, öğrencilerin tahminle
                  doğru cevabı bulma oranlarının %50 olmasıdır. Bu durum bu soruların şans başarısını artırmaktadır.

                4) Eşleştirme Soruları
                  Birbiriyle ilgili olan ve iki grup halinde verilen bilgi ögelerinin eşleştirilmesini içeren soru türüdür. Eşleştirilmesi
                  istenen bilgi grupları; terimler ve onların tanımları, semboller ve onların adları biçiminde olabilir.

                5) Açık Uçlu Sorular
                  Açık uçlu sorularda öğrencilerden belirtilen bir durumla ilgili bildiklerini yazılı olarak sunmaları beklenir. Açık
                  uçlu sorularda cevabın içeriği, niteliği ve uzunluğu bakımından yanıtlayıcı serbest bırakılır. Bu soru türleri,
                  öğrencilerin yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme gibi üst düzey zihinsel özelliklerinin
                  ölçülmesine olanak sağlar.

                1.3.2. Alternatif Ölçme Değerlendirme Yöntemleri


                1) Performans Görevi
                  Öğrencilerin bir konudaki bilgilerini, becerilerini, anlama düzeylerini ve düşünme alışkanlıklarını
                  yansıtmalarına  olanak  sağlayan  çeşitli  durumların  oluşturulduğu  değerlendirme  amaçlı  çalışmalara
                  performans görevleri denir.


                                                                         Performans görevleri aracılığıyla hem ürün
                   Performans         görevleri,      öğrenmeyi
                                                                         hem  de  süreç  değerlendirilir  ve  performans
                   pekiştirme amacıyla öğrencilerin sahip                görevleri öğrencilerin üst düzey zihinsel
                                                                         özelliklerinin  geliştirilmesi  ve  ölçülmesinde
                   oldukları bilgi ve becerileri kullanarak
                                                                         sıklıkla kullanılır. Performans görevleri,
                   günlük hayatla ilişkilendirilmiş bir ürün             öğrenmeyi pekiştirme amacıyla öğrencilerin
                                                                         sahip  oldukları  bilgi  ve  becerileri  kullanarak
                   ortaya  koymaları  esasına  dayanan
                                                                         günlük hayatla ilişkilendirilmiş bir ürün ortaya
                   uygulamalardır.                                       koymaları esasına dayanan uygulamalardır.


                                                                         Performans görevleri, bireysel yapılabileceği
                  gibi grup çalışması şeklinde de yapılabilir. Grup çalışması, öğrencilerin sosyal, iletişim ve iş birliği becerilerinin
                  gelişimine olanak sağlar.

                  Eğitim-öğretim faaliyetlerinde öğrencilere birtakım performans görevleri verilebilmektedir.  Performans
                  görevlerine örnek olarak
                  •  yaratıcı performanslar (sergi, dergi, gazete, pano, tarih şeridi, rol oynama vb.),
                  •  yazılı görevler (araştırma raporu, makale, kompozisyon, açık uçlu soruları cevaplama, çalışmalar vb.),
                  •  sunumlar,
                  •  sınıf dışı çalışmalar (işlenecek konu hakkında  bilgi toplama,  metin okuma,  görüşme yapma,  etkinlikte

                    kullanılacak materyalleri hazırlama vb.) gibi etkinlikler gösterilebilir.


                                                                                                              13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18