Page 14 - İngilizce Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 14

İNGİLİZCE           SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME


               Öğrencilerin performansları belirlenirken iki tür performansa dayalı değerlendirme yapılabilir:




                                             Performansa Dayalı Değerlendirme




                          Sınırlandırılmış Yanıtlı                        Sınırlandırılmamış Yanıtlı
                   Performansa Dayalı Değerlendirme                  Performansa Dayalı Değerlendirme



                  Uzun    süreç   ve    veri   toplama             Herhangi  bir konuya  ilişkin daha  uzun
                  gerektirmeyen, genellikle sınıf içerisinde       süreç (bir hafta-bir ay) ve okul dışı
                  öğretmen  kontrolünde  gerçekleştirilen          faaliyet gerektiren, bilginin toplanması,
                  performansa   dayalı   değerlendirme             çözümlenmesi ve düzenlenmesi gibi
                  türüdür.                                         genellikle  problem  çözmeye   yönelik
                                                                   etkinlikler içeren performansa dayalı
                                                                   değerlendirme türüdür.





               Performans görevleri dört temel bölümden oluşmaktadır:


               1.  Tanımlama:  Öğrencilere verilen görevin ait olduğu ders, sınıf düzeyi, kazanım, konu, öğrenme çıktıları
               ve puanlama yöntemi gibi genel bilgilerin tanıtıldığı bölümdür.

               2.  Görev: Öğrencilere çözüm bulmaları / araştırmaları gereken bir problem durumunun verildiği bölümdür.


               3.  Yönerge: Öğrencilerin görevlerini yerine getirirken dikkat etmesi gereken hususların tanıtıldığı kısım
               olup görev öncesi, görev sırası ve görev sonrası olmak üzere üç boyutta ele alınan bölümdür.


               4.  Puanlama:  Öğrencilerin görevlerinin değerlendirilmesinde kullanılacak araç ve yöntemlerin (dereceli
               puanlama anahtarı ve formlar gibi) bulunduğu bölümdür.


             2) Öğrenci Ürün Dosyası (Portfolyo)
               Portfolyo  öğrencilerin  dönem  veya  yıl  içinde  yaptıkları  çalışmaların  belli  ölçütlere, sistematiğe  göre
               organize edilmiş bir koleksiyonudur. Portfolyonun içinde bulunması gereken materyaller belirli bir sıraya
               ve sistematiğe göre yerleştirilir.
               Portfolyoların ve projelerin değerlendirilmesinde puanlama anahtarlarının kullanılması uygundur. Bu
               kapsamda portfolyolar değerlendirilirken bütünlük, tertip ve düzen, yansıtma gibi ölçütler dikkate alınır.
               Öğrenciler portfolyolarını hazırlarken organize etme ve sentez yapma becerilerini kullanırlar ve belli bir
               konuyu ne kadar öğrendiklerini en iyi şekilde ortaya koymaya çalışırlar. Bu süreçte öğrenci, portfolyoya
               koymak için neden o ürünü seçtiğini ve seçme ölçütlerini anlatır, öğretmen de buradan yola çıkarak
               öğrencinin nasıl ve ne kadar öğrendiğini belirlemiş olur.


             3) Kavram Haritası
               Bir konu ile ilgili kavramlar ve bu kavramlar arası ilişkilerin grafik olarak gösterildiği iki boyutlu şemalara kavram
               haritası denir. Kavram haritaları öğrencilerin kavramları nasıl algıladığını ve sentezlediğini anlamada kullanılır. Yeni
               bilgiler, eski bilgiler üzerine inşa edilmektedir ve bu şekilde anlamlı öğrenme gerçekleşmektedir. Kavram haritaları
               eğitimde farklı amaçlar için kullanılabilir. Bu amaçlar; bir konunun öğretimi, öğrenmenin kolaylaştırılması, öğrenme


        14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19