Page 145 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 145

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




             DERS                     MATEMATİK

             SINIF                    12

             ÖĞRENME ALANI            Sayılar ve Cebir

             ALT ÖĞRENME ALANI        Türev

             KONU                     Türevin Uygulamaları


             KAZANIM                  12.5.3.4. Maksimum ve minimum problemlerini türev yardımıyla çözer.

             KAZANIMIN                Uygulama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            40 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

             ÖĞRENCİDEN               Öğrencilerden gerçek hayata dair maksimum, minimum problemlerini türev yardı-
             BEKLENEN                 mı ile çözmeleri istenir.
                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
                                      Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                                      Örnek 1:
                                      1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
                                      önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için ise (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
                                      durumda öğrenci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 1. çıkışa ulaşmış ve 3
             DEĞERLENDİRME            puan almıştır.

                                      Örnek 2:
                                      5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
                                      önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. öner-
                                      meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                      öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yaparak 5. çıkışa ulaşmış ve 2 puan almıştır.

                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Değişken Dönüşümü” ve “Türev Alma Yöntemle-
                                      ri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.

                                      Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
             GERİ BİLDİRİM
                                      meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                      rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.

















                                                                                                             145
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150