Page 145 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 145
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS MATEMATİK
SINIF 12
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Türev
KONU Türevin Uygulamaları
KAZANIM 12.5.3.4. Maksimum ve minimum problemlerini türev yardımıyla çözer.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 40 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencilerden gerçek hayata dair maksimum, minimum problemlerini türev yardı-
BEKLENEN mı ile çözmeleri istenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4.
önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için ise (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu
durumda öğrenci 3 doğru seçim yaparak doğru çıkış olan 1. çıkışa ulaşmış ve 3
DEĞERLENDİRME puan almıştır.
Örnek 2:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. öner-
meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yaparak 5. çıkışa ulaşmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Değişken Dönüşümü” ve “Türev Alma Yöntemle-
ri” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
145