Page 153 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 153
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
ÇEMBERİN ANALİTİK İNCELEMESİ
Aşağıda “Denklemleri Verilen Doğru ile Çemberin Birbirine Göre Durumları” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) öner-
meleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç verilmiştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) se-
çeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak
yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle, sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşılabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
1. Çıkış
D
4)
çemberinin
doğrusuna en yakın noktasının bu Y
doğruya olan uzaklığı 1 birimdir. 2. Çıkış
D
2) çemberi
ile doğrusunun
kesişim noktalarından birisi
noktasıdır. 3. Çıkış
Y D
5)
D çemberi ile doğrusu
kesişmezler. Y 4. Çıkış
1)
denkleminin
doğrusuna teğet olabilmesi için
olmalıdır. 5. Çıkış
D
Y 6)
çemberi ile
doğrusunun kesişim noktaları Y
D ve ) noktalarıdır. 6. Çıkış
3)
çemberi ile
doğrusu iki noktada kesişir.
7. Çıkış
Y 7) D
çemberinin
doğrusuna en yakın noktasının bu
doğruya olan uzaklığı 3 birimdir. Y 8. Çıkış
153