Page 33 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 33
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
2.1. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının Uygulama Esasları
• Ortaöğretim kademesinde her öğrencinin farklı sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına
aktif olarak katılması sağlanır.
• Öğrenciler, önermiş oldukları veya okulları tarafından ilan edilen tanımlı çalışmalardan velilerinden
de onay alarak görev alırlar.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti kapsamında öğrencilerin önermiş oldukları çalışmalar ve/veya
projeler tasarlanırken çevrenin ve toplumun ihtiyaçları ile özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları, Sosyal Etkinlikler Kurulunda alınan kararlar uya-
rınca görevli öğretmenin gözetim ve sorumluluğunda planlanmalı ve yürütülmelidir.
• Toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin yaş ve bilgi seviyelerine uygun öğrenci kulübü çalışmaları
kapsamında veya bireysel olarak ya da grupla hazırlanacak çalışma planları ve projeler kapsamında
gerçekleştirilebilir.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına öğrenci kulüpleri, öğretmenler, gönüllü veliler
ile ilgili diğer kurum ve kuruluşların katılımı sağlanabilir.
• Toplum hizmeti çalışmalarının topluma yönelik ve günlük yaşam merkezli olması, her öğrenci ku-
lübünün topluma ne gibi katkılarının olacağının belirlenip etkinliklerin uygulanması ve bu konuda
sivil toplum örgütleri ile iş birliği yapılması önemlidir.
• Yapılacak sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları, ilgili paydaşların görüşleri alınarak Sos-
yal Etkinlikler Kurulu tarafından belirlenmelidir.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti faaliyetleri bireysel ve/veya grup çalışması şeklinde planlana-
bilir ve yürütülebilir ancak iş birlikli çalışma esas olmalıdır.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları okul düzeyinde yıllık olarak planlanmalıdır. Planla-
nan çalışmaların uygulama süreci izlenmeli ve yıl sonunda raporlandırılmalıdır.
• Çalışmaların planlanması ve yürütülmesi sürecinde çalışmaların yapılacağı kurum/kuruluşun ola-
ğan işleyişinin aksatılmamasına özen gösterilmelidir.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına katılan öğrenciler ve aldıkları belgeler e-Okul
sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlenmelidir.
• Görevli öğretmenler sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarını bir ders olarak ele almamalı
ve bu çalışmalarda, çalışmanın etkili bir şekilde yürütülmesine katkı sağlayacak bilgiler dışında öğ-
rencilere herhangi bir dersin konusu olacak bilgileri aktarmamalıdır. Bu çalışmalara ilişkin değer-
lendirme sonuçları herhangi bir dersin notunu etkilememelidir.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarıyla ilgili gelir ve giderler okul-aile birliği eliyle yü-
rütülür.
• Öğrencilerin gerçekleştirecekleri sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları için gerekli ön
hazırlıkları yapabilmeleri, süreçte kullanacakları ve/veya üretecekleri malzemeleri depolamaları
amacıyla okullarda uygun alanlar oluşturulabilir.
• Okul, ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin resmî internet sitelerinde, “Sosyal sorumluluk ve Toplum
Hizmeti Çalışmaları Havuzu” oluşturularak gerçekleştirilen çalışmalar internet ortamında paylaşı-
ma açılmalıdır.
• Okullar arasında çalışma bazında paylaşma, dayanışma, ortaklaşa proje geliştirme gibi alanlarda iş
birliği sağlanabilir.
• Her eğitim öğretim yılı sonunda okul/ilçe/il düzeyinde “Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalış-
maları Şenliği” düzenlenmeli ve en iyi çalışma belirlenerek ödüllendirilmesi sağlanmalıdır.
30