Page 33 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 33

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı


        2.1. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının Uygulama Esasları

            •   Ortaöğretim kademesinde her öğrencinin farklı sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına
                aktif olarak katılması sağlanır.

            •   Öğrenciler, önermiş oldukları veya okulları tarafından ilan edilen tanımlı çalışmalardan velilerinden
                de onay alarak görev alırlar.

            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti kapsamında öğrencilerin önermiş oldukları çalışmalar ve/veya
                projeler tasarlanırken çevrenin ve toplumun ihtiyaçları ile özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır.

            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları, Sosyal Etkinlikler Kurulunda alınan kararlar uya-
                rınca görevli öğretmenin gözetim ve sorumluluğunda planlanmalı ve yürütülmelidir.
            •   Toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin yaş ve bilgi seviyelerine uygun öğrenci kulübü çalışmaları
                kapsamında veya bireysel olarak ya da grupla hazırlanacak çalışma planları ve projeler kapsamında
                gerçekleştirilebilir.

            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına öğrenci kulüpleri, öğretmenler, gönüllü veliler
                ile ilgili diğer kurum ve kuruluşların katılımı sağlanabilir.

            •   Toplum hizmeti çalışmalarının topluma yönelik ve günlük yaşam merkezli olması, her öğrenci ku-
                lübünün topluma ne gibi katkılarının olacağının belirlenip etkinliklerin uygulanması ve bu konuda
                sivil toplum örgütleri ile iş birliği yapılması önemlidir.

            •   Yapılacak sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları, ilgili paydaşların görüşleri alınarak Sos-
                yal Etkinlikler Kurulu tarafından belirlenmelidir.

            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti faaliyetleri bireysel ve/veya grup çalışması şeklinde planlana-
                bilir ve yürütülebilir ancak iş birlikli çalışma esas olmalıdır.
            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları okul düzeyinde yıllık olarak planlanmalıdır. Planla-
                nan çalışmaların uygulama süreci izlenmeli ve yıl sonunda raporlandırılmalıdır.

            •   Çalışmaların planlanması ve yürütülmesi sürecinde çalışmaların yapılacağı kurum/kuruluşun ola-
                ğan işleyişinin aksatılmamasına özen gösterilmelidir.

            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına katılan öğrenciler ve aldıkları belgeler e-Okul
                sisteminde yer alan Sosyal Etkinlik Modülüne işlenmelidir.

            •   Görevli öğretmenler sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarını bir ders olarak ele almamalı
                ve bu çalışmalarda, çalışmanın etkili bir şekilde yürütülmesine katkı sağlayacak bilgiler dışında öğ-
                rencilere herhangi bir dersin konusu olacak bilgileri aktarmamalıdır. Bu çalışmalara ilişkin değer-
                lendirme sonuçları herhangi bir dersin notunu etkilememelidir.

            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarıyla ilgili gelir ve giderler okul-aile birliği eliyle yü-
                rütülür.
            •   Öğrencilerin gerçekleştirecekleri sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları için gerekli ön
                hazırlıkları yapabilmeleri, süreçte kullanacakları ve/veya üretecekleri malzemeleri depolamaları
                amacıyla okullarda uygun alanlar oluşturulabilir.

            •   Okul, ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin resmî internet sitelerinde, “Sosyal sorumluluk ve Toplum
                Hizmeti Çalışmaları Havuzu” oluşturularak gerçekleştirilen çalışmalar internet ortamında paylaşı-
                ma açılmalıdır.

            •   Okullar arasında çalışma bazında paylaşma, dayanışma, ortaklaşa proje geliştirme gibi alanlarda iş
                birliği sağlanabilir.

            •   Her eğitim öğretim yılı sonunda okul/ilçe/il düzeyinde “Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalış-
                maları Şenliği” düzenlenmeli ve en iyi çalışma belirlenerek ödüllendirilmesi sağlanmalıdır.
        30
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38