Page 31 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 31
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
Performans Değerlendirme
Öğrencilerin bilgi ve becerilerini ortaya koyarak oluşturdukları çalışma, ürün ya da etkinliklerin değerlen-
dirilmesi süreci, “performans değerlendirme” olarak ifade edilebilir.
Bunun yanında performans değerlendirme, öğrencilerin gerçek yaşam problemlerine akademik bilgileri-
ni uygulayabilme ve bunu problem üzerinde gösterebilmeleri ile ilgilenir, öğrencilerin sosyal sorumluluk
ve toplum hizmeti çalışmalarında edindikleri kazanımlarını gerçek durumlarda göstermeleri beklenilir.
1.9. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışması Olarak Nitelendirilemeyecek Çalışmalar
Öğrencilerin aktif olarak
katılım sağlamadığı Sadece çalışmayı yapan
faaliyetler öğrencilere fayda
sağlayan faaliyetler
Basit, rutinleşmiş ve Doğrudan para
günlük faaliyetler ödenerek yapılan
faaliyetler
Bir müzeye veya
konsere gitmek
gibi pasif olunan Amacı belirsiz veya plansız
faaliyetler yapılan çalışmalar
Kişisel ödül ve maddi Sadece aile bireyleri ve
kazanç beklentisi ile akrabalar ile sınırlan-
yapılan çalışmalar dırılmış faaliyetler
Okuldan ve aileden
onay alınmadan Okulda gerçekleştirilen öğretim
gerçekleştirilen faaliyetler program dışındaki çalışmalar
(okul korosuna, okul tiyatrosuna,
okul takımına katılım vb.)
28