Page 29 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 29
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarınnın Gelişim Alanları İle İlişkisi
A. Temel akademik beceri (okuma, yazma ve hesaplama)
B. Konu/kazanım (tarih, coğrafya, matematik vb.)
Akademik
ve C. Eleştirel düşünme becerileri (karar verme, problem çözme, analitik beceriler
Bilişsel Gelişim vb.)
D. Öğrenci Katılımı (öğrenmeye ilgi duyar ve motive olur; öğrenmeye zaman
ayırır.)
A. Kariyer araştırması (mevcut iş çeşitleri hakkında bilgi edinir)
Kariyer Gelişimi
B. İşle ilgili beceriler (iş dünyasında deneyim, bilgi ve beceri kazanır)
A. Sivil sorumluluk (toplum üyelerinin kamu işlerine ve süreçlerine katılma
yükümlülüğü olduğuna inanır)
B. Sosyal sorumluluk (toplum üyelerinin bağımsız olduğuna ve daha az şanslı
Vatandaşlık
olanlara bakmakla yükümlü olduklarına inanır)
C. Takım sorumluluğu (bir görevi başarmak için bir grupla çalışmaya değer ve-
rir; bir grubun genellikle bir bireyden daha fazlasını başarabileceğine inanır)
A. Sosyal Beceriler (sosyal durumlarda rahattır ve kendini yetkin hisseder)
B. Grup çalışması becerileri (bir görevi başarmak için grup içinde iyi çalışır;
grup üyelerinin katılımını sağlar; grup çalışmalarına tam olarak katılır)
Sosyal
ve C. Sosyal duyarlılık (Bir grup insanla, sorunla ve mekanla etkileşim ve empa-
Kişilerarası ti kurma; benmerkezcilikten daha geniş perspektif ve anlayışa geçiş, di-
Gelişim ğerkâmlık)
D. Kuşaklararası Bağlılık (Aile üyesi olan veya aile dışı yetişkinlerle etkileşim ve
iş birliği içinde çalışma yeteneği; etkili bir şekilde tavsiye arar ve yetişkinler-
den öğrenir)
A. Öz-Benlik (kendini sever; değerli hisseder, kendine güvenir)
Kişisel Gelişim B. Öz-Disiplin (kendinin önemli bir fark oluşturabileceğine inanır; her şeyi şan-
sa bırakmaz)
26