Page 34 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 34
Sosyal Sorumluluk Ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının Yürütülmesi
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları bütün öğrencileri kapsamalıdır. Bu çalışmalar;
öğrencilerin gerçek ilgi, ihtiyaç ve problemlerinden doğmalı ve böylelikle çalışmalara öğrencilerin
etkin katılımı sağlanmalıdır.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları mümkün olduğu kadar okul sınırlarını aşmalı,
mevcut imkân ve kaynaklar geliştirilmeli ve çeşitlendirilmelidir. Okul çevresindeki her türlü imkân
ve uygun ortam, sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında kullanıma açılmalıdır.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları, uzun vadede öğrencileri hayata hazırlayan ve
onların gelişimine olumlu etkilerde bulunan faaliyetlerdir. Bu sebeple öğretmenler, okul yönetimi,
rehber öğretmenler ve veliler sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarına gereken önemi
vermelidir.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları gerektiği şekilde yapılırsa kendilerini tanıyan, ye-
teneklerini geliştirebilen ve bu yetenekleri toplum yararına kullanabilen, planlı çalışma alışkanlığı
kazanan, kendine güvenen, boş zamanlarını doğru değerlendirmeyi öğrenen, ilişkilerinde ölçülü,
saygılı ve hoşgörülü davranabilen, grupla çalışabilen ve sorumluluk duygusuna sahip, bireysel giri-
şimde bulunabilen öğrenciler yetişecektir.
2.2. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarında İş Birliği Yapılabilecek Kurum ve
Kuruluşlar
• Toplum hizmeti çalışmaları, çevresel ve toplumsal faydaya yönelik faaliyetlerini yerel ve ulusal öl-
çekte kuracakları iş birlikleriyle yürütülebilir. Toplum hizmeti kapsamında yapılacak çalışmalar aşağıda
belirtilen kurum/kuruluşlar ile gerçekleştirilebilir:
• Resmî ve özel okullar; görme engelliler okulu, işitme engelliler okulu, birleştirilmiş sınıfları olan köy
okulları,
• Resmî ve özel hastaneler,
• Çocuk evleri ve yetiştirme yurtları,
• Müzeler, ören yerleri,
• Sanat galerileri ve kütüphaneler,
• Belediyelere bağlı birimler,
• Aşevi, huzurevi gibi sosyal hizmet alanları,
• Üniversiteler,
• Kamu yararına çalışan dernekler ve vakıflar, STK’lar
• Cezaevleri ve çocuk ıslahevleri,
• Hayvan barınakları,
• Meslek odaları,
• Organize sanayi bölgesi ve sanayi kuruluşları,
• Muhtarlıklar.
31