Page 24 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 24
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının Derslerle İlişkisi
BİYOLOJİ
Örnek Kazanım/Açıklama/Amaç/Hedef
• Canlıları benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırma becerisi kazanma
• Bilimsel gelişmelerin toplum üzerinde etkilerini çıkarım yapabilme,
• Canlıların karakteristik özeliklerinin belirlenmesinde genetik ve çevresel faktörlerin etkili olduğunun
farkına varma,
• Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivitenin sağlık üzerindeki etkilerinin farkında olma,
• Kan bağışının insan hayatındaki öneminin farkına varma,
• Bitki gelişiminde gerekli olan faktörleri sıralama ve bu faktörlerin tarımsal üretimdeki rolünün farkına
varma,
• Çevre sorunlarının canlılar üzerindeki olası etkilerinin farkına varma ve toplumu bu konuda
bilinçlendirme,
• Doğal kaynakların sürdürülebilirliği için çevrenin korunmasına yönelik aktif davranış gösterme,
• Özel gereksinimli bireylerin toplum içinde yaşadığı sorunlara çözüm bulmaya yönelik aktif davranış
gösterme.
Biyoloji Dersine Yönelik Örnek Faaliyetler:
• Kızılay ile Kan bağışı konusunda ortak bir kampanyanın düzenlenmesi. Kızılay’dan görevlilerin okula
davet edilmeleri, öğrenci, veli ve okul çevresinden paydaşların hazır bulunduğu bir ortamda bilg-
ilendirme ve sunumların yapılması.
MATEMATİK
Örnek Kazanım/Açıklama/Amaç/Hedef
• Matematiksel çözümü gerçek hayattaki problem bağlamında yorumlama,
• Araştırılacak konuyu veya problemi tanımlama,
• Grafikler, tablolar, diyagramlar, resimler, denklemler, formüller ve somut malzemeleri herhangi bir
özelliğine göre sıralama ve gösterme
• Bir duruma veya olaya en uygun temsili seçme,
• Uygun matematiksel metot ve araçları seçme ve kullanma,
• Verilen bilgiyi anlamlandırma ve kullanma,
• Yaptığı çözümü başkalarına aktarma,
• Üretilen çözümleri karşılaştırma.
Matematik Dersine Yönelik Örnek Faaliyetler:
• Okulun yakın çevresinde keşfetme yöntemlerinin kullanılarak elde edilen toplumla ilgili verinin; gra-
fikler, tablolar, diyagramlar, resimler, denklemler, formüller ve somut malzemelerle betimlenerek
(veri görselleştirme) toplumsal sorunlara dikkat çekilmesine odaklanan bir yayın çalışmasının yapıl-
ması,
• Matematikte kullanılan farklı soru çözme yöntemlerinin toplumsal sorunlarda nasıl kullanılabileceği
üzerinde beyin fırtınası etkinliğinin gerçekleştirilmesi ve elde edilen sonuçların okul, veli ve yetkililer-
le paylaşılması.
21