Page 24 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 24

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak




                        Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının Derslerle İlişkisi



                                                        BİYOLOJİ


         Örnek Kazanım/Açıklama/Amaç/Hedef
         •  Canlıları benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırma becerisi kazanma
         •  Bilimsel gelişmelerin toplum üzerinde etkilerini çıkarım yapabilme,
         •  Canlıların karakteristik özeliklerinin belirlenmesinde genetik ve çevresel faktörlerin etkili olduğunun
           farkına varma,

         •  Sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivitenin sağlık üzerindeki etkilerinin farkında olma,
         •  Kan bağışının insan hayatındaki öneminin farkına varma,
         •  Bitki gelişiminde gerekli olan faktörleri sıralama ve bu faktörlerin tarımsal üretimdeki rolünün farkına
           varma,
         •  Çevre sorunlarının canlılar üzerindeki olası etkilerinin farkına varma ve toplumu bu konuda
           bilinçlendirme,
         •  Doğal kaynakların sürdürülebilirliği için çevrenin korunmasına yönelik aktif davranış gösterme,

         •  Özel gereksinimli bireylerin toplum içinde yaşadığı sorunlara çözüm bulmaya yönelik aktif davranış
           gösterme.
         Biyoloji Dersine Yönelik Örnek Faaliyetler:
         •   Kızılay ile Kan bağışı konusunda ortak bir kampanyanın düzenlenmesi. Kızılay’dan görevlilerin okula
             davet edilmeleri, öğrenci, veli ve okul çevresinden paydaşların hazır bulunduğu bir ortamda bilg-
             ilendirme ve sunumların yapılması.


                                                      MATEMATİK


         Örnek Kazanım/Açıklama/Amaç/Hedef
         •  Matematiksel çözümü gerçek hayattaki problem bağlamında yorumlama,
         •  Araştırılacak konuyu veya problemi tanımlama,
         •  Grafikler, tablolar, diyagramlar, resimler, denklemler, formüller ve somut malzemeleri herhangi bir
           özelliğine göre sıralama ve gösterme
         •  Bir duruma veya olaya en uygun temsili seçme,

         •  Uygun matematiksel metot ve araçları seçme ve kullanma,
         •  Verilen bilgiyi anlamlandırma ve kullanma,
         •  Yaptığı çözümü başkalarına aktarma,
         •  Üretilen çözümleri karşılaştırma.

         Matematik Dersine Yönelik Örnek Faaliyetler:
         •   Okulun yakın çevresinde keşfetme yöntemlerinin kullanılarak elde edilen toplumla ilgili verinin; gra-
             fikler, tablolar, diyagramlar, resimler, denklemler, formüller ve somut malzemelerle betimlenerek
             (veri görselleştirme) toplumsal sorunlara dikkat çekilmesine odaklanan bir yayın çalışmasının yapıl-
             ması,
         •   Matematikte kullanılan farklı soru çözme yöntemlerinin toplumsal sorunlarda nasıl kullanılabileceği
             üzerinde beyin fırtınası etkinliğinin gerçekleştirilmesi ve elde edilen sonuçların okul, veli ve yetkililer-
             le paylaşılması.

                                                                                                               21
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29