Page 23 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 23

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı




                        Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının Derslerle İlişkisi



                                                         KİMYA


         Örnek Kazanım/Açıklama/Amaç/Hedef

         •  Kimyasal maddelerin insan sağlığı ve çevre üzerindeki etkilerinin farkında olma,
         •  Suyun varlıklar için öneminin farkında olma ve su tasarrufu ile su kaynaklarının korunmasına yönelik
           çözüm önerileri geliştirebilme,
         •  Kişisel temizlikte kullanılan temizlik maddelerinin (şampuan, diş macunu, katı sabun, sıvı sabun) fay-
           da ve zararları konusunda toplumu bilinçlendirme,
         •  İçerisinde polimer malzeme kullanılan oyuncak ve tekstil ürünlerinin zararları konusunda çevresini
           bilinçlendirme,
         •  Polimer, cam, kâğıt ve metal malzemelerin geri dönüşümünün ülke ekonomisine katkısı konusunda
           toplumu bilinçlendirme çalışmalarında aktif rol oynama,
         •  Yanlış ve gereksiz ilaç kullanımının insan sağlığına, ülke ekonomisine ve çevreye verdiği zararlar ko-
           nusundaki bilgilerini kullanma,
         •  Kimyasallardan elektrik üretimi konusundaki bilgilerini günlük hayatta kullanma,
         •  Fosil yakıtları bilinçsizce tüketmenin ve israf etmenin bireye, topluma ve çevreye verdiği zararların
           farkında olma ve çevreye olan etkilerini azaltmak için çözüm önerilerinde bulunma,
         •  Bor mineralinden hidrojen elde edilmesinin ülkemizin kalkınması için öneminin farkında olma,
         •  Nükleer enerji kullanımını bilim, toplum, teknoloji, çevre ve ekonomi açısından değerlendirme.

         Kimya Dersine Yönelik Örnek Faaliyetler:

         •  Öğrenciler tarafından bor madeninin günlük hayatta kullanım alanlarını ve nasıl elde edildiğini göste-
           ren bir makalenin hazırlanması ve bu makalenin yerel bir gazetede yayınlanmasının sağlanması,
         •  Öğrencilerin doğal kaynaklarımız ve değerli madenlerimiz konusunda detaylı bilgi sahibi olması ve bu
           madenlerin kullanım alanlarının çok geniş olduğunu fark etmelerini sağlamak amacıyla bor madeni-
           nin kullanım alanları ile ilgili etkileşimli bir e-kitabın hazırlanması ve okulun internet sayfasından ve
           sosyal medya üzerinden yayınlanarak ilgilere duyurulması,
         •  Kişisel temizlikte kullanılan temizlik maddelerinin toprak ve su üzerindeki olumsuz etkilerinin detaylı
           olarak anlatıldığı bir kısa filmin hazırlanması; öğrencilerin senaryoyu yazmaları, toprak ve su örnekle-
           rini almaları, okul laboratuvarlarında deney yapmaları, sürecin tamamının anlatıldığı kısa filmi hazırla-
           maları, velilerin davet edildiği bir gösterimin yapılması,
         •  Okulun bulunduğu bölgedeki bir su kaynağından (ırmak, dere, göl gibi) örneklerin alınması, bu örnek-
           lerin analiz edilmesi ve sonuçların halka duyurulması.
         •  Öğrencilere geri dönüşümle ilgili neler yapılabileceğinin sorulması; geri dönüşümle ilgili videoların
           gösterilmesi; öğrencilerden geri dönüşümle ilgili ailelerin ve halkın da dâhil edildiği bir araştırmanın
           yapılmasının istenmesi. Bu çalışmaların sunu haline getirilerek okulda öğretmen, öğrenci ve velilerle
           paylaşılması,
         •  Okulda öğrencilerin başlattığı bir geri dönüşüm kampanyası kapsamında öğrencilere evlerindeki atık
           yağın nasıl toplanacağıyla ile ilgili bilgilerin verilmesi, evlerindeki atık yağları plastik şişelere koyup
           biriktirmelerinin söylenmesi ve bunların bir hafta sonra sınıfta toplanarak atık şişelerin geri dönüşüm
           tesisine teslim edilmesi. Bu sürecin okul gazetesinde ve yerel bir gazetede yayınlanmasını sağlamak.








        20
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28