Page 20 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 20

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak


        daha geniş bağlamlarda görmeleri, düşünme ve akıl yürütme süreçlerini geliştirmeleri sağlanmalıdır. Bu
        nedenle, yansıtma deneyimleri, bu tür bir gelişimi ve öğrenmeyi kolaylaştırmak için bilinçli olarak yapı-
        landırılmalıdır. Yansıtma, katılımcıların deneyimlerini içselleştirmelerine, yorumlamalarına ve onların ken-
        dilerini tanımalarına yardımcı olur. Yansıtma çalışmadan önce, çalışma sırasında ve çalışma sonrasında
        gerçekleşmeli, deneyimin ardından da özellikle vurgulanmalıdır. Yansımanın etkili olması için sonuçların
        açık ve kesin olarak belirtilmesi gerekmektedir. Sonuçlar çok genişse, uygun yansıtma etkinlikleri tasarla-
        mak ve uygun değerlendirme teknikleri geliştirmek zor olabilir. Yansıtma soruları öğrencilerin kendilerini,
        çalışma yaptıkları toplumu, bu çalışmaları yönlendiren toplumsal sorunu ve çalışma ile dersin akademik
        içeriği arasındaki ilişkiyi anlamaya yönlendirmektedir.
        Yansıtma aşamaları şu şekilde özetlenmektedir:

            •   Ön çalışma: Öğrenciler, bir sosyal sorumluluk veya toplum hizmeti çalışmasına hazırlanırken bilgi-
                lerini, düşüncelerini, tutumlarını ve diğer yönlerini incelerler.
            •   Çalışma sırasında: Öğrenciler akranlarından öğrenir, soru sorar, geri bildirim alır ve sorunları çözer.
            •   Çalışma sonrasında: Öğrenciler kendi gelişimlerini değerlendirmek için düşünce ve tutumlarına geri
                dönüp süreçteki değişimlerini incelerler. Ayrıca proje ve problem çözme çabalarını değerlendirirler.


        Her bir aşamada yansıtma çalışmalarının yapılması öğrencilerin faaliyetlerin sonucunda elde edilen ka-
        zanımların farkına varmalarını ve bireysel gelişimlerini önemsemelerini sağlar. Bu yüzden keşfetme ba-
        samağından başlayarak her aşamada öğrencilere günlük yazdırma, olay incelemesi yaptırma, duygular
        üzerine konuşma gibi yansıtıcı düşünmeyi sağlayacak bazı etkinliklere yer vermek faydalı olabilmektedir.
























































                                                                                                               17
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25