Page 16 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 16
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak
Ön hazırlık aşamasında öğretmen kendisine bazı sorular sorarak planlamasını eksiksiz olarak tamamlaya-
bilmelidir. Bu sorulara aşağıdakiler örnek olarak verilebilir:
Çalışmanın amacı nedir?
Bu sürecin öğrencilere neler kazandırmasını bekliyorum?
Öğrencilerin kazanımları elde edebilmesi için hangi faaliyetler planlanabilir?
Öğrencilerin faaliyetlere ilgisini nasıl çekebilirim?
Planlanacak faaliyetlerin seçimine öğrencileri nasıl dâhil edebilirim?
Faaliyetlerin uygulanması sürecinde olası ortaklar (STK’lar, kurum ve kuruluşlar vb.) kimler olabilir?
2. Keşif: Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında hangi konuya odaklanılacağını belirlemek,
toplumun ihtiyaçlarını ve önceliklerini araştırarak toplumdan ve çevreden bilgi edinmeyi gerektiren bir
süreçtir. Keşif aşamasında öğrencilerin toplum ihtiyaçlarının farkına varabilmeleri, toplumsal ortaklarla
yapılabilecek iş birliği hakkında öngörüde bulunabilmeleri, kendilerinin bu süreçteki rolünün ne olacağı
hakkında fikir yürütmeleri önemli hususlardır. Keşif aşamasındaki tüm karar alma süreçlerine öğrenci ak-
tif olarak dâhil edilmelidir. Keşif aşaması şunları içermektedir:
1. Sorunun belirlenmesi ve analizi
Keşif Aşamaları
2. Projenin seçilmesi ve planlanması 3. Eğitim ve yönlendirme
13