Page 14 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 14

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak


        1.5. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarında Dikkat Edilecek Hususlar:

            •   Öğrencilere programın planlanmasında, uygulanmasında ve toplum için çalışmada üst düzeyde
                sorumluluk verilmelidir.

            •   Öğrenciler, sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti faaliyetlerinde bağımsız çalışabilmelidir.
            •   Tecrübelerin değerlendirilmesi ve duyguların anlamlandırılması aşamasında düşünme aktivitele-
                rine yer verilmelidir.

            •   Öğretmen, öğrencilerin tecrübelerini değerlendirebilmeleri ve öğretim programlarıyla bağlantı ku-
                rabilmelerinde güçlü bir aracılık rolü üstlenmelidir.

            •   Öğretmen, düzenli olarak öğrencilerin edindiği tecrübelerin sonuçlarını değerlendirmeli ve bu de-
                ğerlendirme sonuçlarını uygulama aşamalarının geliştirilmesi için kullanmalıdır.
            •   Okullar, sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları ile dersler arasındaki bağlantıyı kurmalıdır.




                   Öğrencilere sorumluluk verilmesi



                   Öğrencilerin bağımsız çalışabilmesi




                   Düşünme aktiviteleri




                   Tecrübelerin, öğretim programlarıyla bağlantı kurma aracı olması



                   Deneyimlerin değerlendirilmesi




                   Toplum hizmeti çalışmaları ile dersler arasında bağlantı




          Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları:
             •   Benimsenen tutum ve davranışlar, sergilenen tavır ve verilen mesajlar ile Türk Millî Eğitiminin
                 genel/özel amaçları ve temel ilkelerini destekleyici nitelikte olmalıdır.
             •   Herhangi bir karşılık gözetmeksizin yürütülmelidir.
             •   Öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık, iş birliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değer-
                 lendirme becerilerini; toplumsal sorumluluk bilincini ve öz güveni geliştirmeyi hedeflemelidir.
             •   Öğrenmeyi, araştırmayı, incelemeyi, bilimsel, eleştirel, özgün düşünmeyi özendirici ve öğrencile-
                 rin problem çözme becerilerini geliştirici nitelikte olmalıdır.
             •   Özgün nitelikte olmalıdır.
             •   Öğrencilerin yaş ve sınıf düzeyine uygun olmalıdır.
             •   Öğrenci kulüpleri, öğretmenler, gönüllü veliler ile ilgili diğer kurum/ kuruluşların katılımı ve iş
                 birliği ile yürütülmelidir.









                                                                                                               11
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19