Page 18 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 18

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak



        3. Planlama: Planlama aşamasında öğretmen ve öğrenciler birlikte;

            •   yapılacak çalışmanın içeriğine karar verir,
            •   faaliyetin niteliğini belirler,
            •   eylem planlarını geliştirir,
            •   öğretim programlarıyla yapılacak çalışmaların bağlantısını kurar,
            •   öğretim programlarıyla uyumlu bir şekilde çalışmaların amaçlarını belirler,
            •   yapacakları faaliyetin ayrıntılı planlamasını yapar,
            •   düşünme süreçleri ve paydaşlar ile yapılacak çalışmaları planlar.

         Planlama aşaması şunları içermelidir:








                        Öğrenmeye                      Çalışmaya                      Büyümeye
                        Hazırlanma                     Hazırlanma                    Hazırlanma








            A.  Öğrenmeye hazırlanma: Öğrenme hedeflerine dayalı olarak sosyal sorumluluk ve toplum hizme-
                ti çalışmasının içeriğini belirleme, bu çalışmaların öğretim programlarıyla bağlantısını kurma.
            B.  Çalışmaya hazırlanma: Katılımcıların projeye yönlendirilmesi ve gerekli olan beceri eğitiminin
                sağlanması, projeyle ilgili ayrıntıların belirlenmesi, malzeme tedariki ve hizmet hedeflerine dayalı
                diğer konuların ele alınması.
            C.  Büyümeye hazırlanma: Öğrencilerin, büyüme hedeflerine dayalı olarak proje aracılığıyla kişisel,
                sosyal, kültürel veya diğer alanlardaki gelişimlerini sağlayabilecek konuları keşfetmelerine yardım-
                cı olmak.

        Planlama süreci hem öğretmenin hem öğrenciler ve ortakların sürece odaklanmalarını, yapacakları ça-
        lışmalardan haberdar olarak öğrenmeye ve toplum hizmeti gerçekleştirmeye hazırlıklı olmalarını sağlar.
        Böylelikle toplum hizmetini sunan katılımcıların da hizmet verilen toplumun da sürece bağlılıklarını güç-
        lendirerek olumlu deneyimler yaşamaları sağlanabilir.
        Planlama aşamasında öğretmen mümkün olduğunca öğrenciyi aktif hâle getirmelidir. Örneğin, liderlik
        becerileri gelişmiş öğrencileri takım liderliği gibi rollere atayarak öğretmen kendisini daha geri planda
        tutmalıdır. Öğrencilerin planlama sürecine aktif olarak katılım sağlamaları, çalışmanın tüm süreçlerine
        hâkim olmalarına ve tecrübelerinin artmasına da katkı sağlayacaktır.

        4. Eylem: Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında en önemli aşama eylem aşamasıdır. Öğ-
        renciler faaliyetleri gerçekleştirirken eylem planlarını gözden geçirip eksiklerini tamamlayarak süreç bo-
        yunca öğrenmeye devam etmektedir. Bunun yanında öğrenciler; karar verme, fikir üretme, iş birlikli ça-
        lışma gibi becerileri süreç boyunca kullanmaya devam edeceklerdir.Böylelikle eylem aşaması öğrenciler
        için önemli fırsatlar sunacaktır. Bu fırsatlardan biri de eylem aşamasının yansıtmaya olan katkısıdır. Eylem
        aşaması yansıtma süreçleri için deneyimsel temel sağlamaktadır. Öğretmen eylem planının uygulanması
        sürecinde öğrencilerin kaydettiği ilerleme ve süreç hakkında bilgi toplamak amacıyla bir kontrol listesi
        hazırlayabilir.







                                                                                                               15
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23