Page 11 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 11

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı




        1.2. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının İşlevleri


                Öğrenciyi sosyal, ahlaki, zihinsel, bedensel ve psikolojik yönlerden bir bütün olarak geliştirmek



                Öğrencilerin ilgi duydukları alanlarda becerilerin gelişmesine yardımcı olmak

                Öğrencilerin, özellikle toplumsal, kültürel değerlerle ilgili bilgi, beceri ve alışkanlıklar kazanarak
                iyi bir vatandaş olmalarına yardımcı olmak

               Öğrencilerin boş zamanlarını verimli geçirmelerini sağlamak ve bunu alışkanlık haline getir-
               melerine yardımcı olmak


                Öğrenciye gerçek hayatı deneyimleme olanağı sağlamak



                Öğrenciyi yaparak-yaşayarak demokratik yaşama alıştırmak

                Öğrencilerin kendi etkinliklerini ve özgürlüklerini kullanarak yaratıcı düşünme becerilerini
                geliştirmek

                Öğrencilerin meslek seçmelerine ve seçtikleri meslekle ilgili deneyim kazanmalarına yardım-
                cı olmak


                Öğrencilerin liderlik ve yöneticilik becerilerini geliştirmek


                Güçlü bir okul kültürü oluşturmak

                İş birliği, sorumluluk alma, çalışma, başarma, hoşgörülü olma, sevilme, sevme gibi evrensel
                değerleri kazanmasına yardımcı olmak

                Akademik olarak derste kazanılan davranışların pekiştirilmesini sağlamak veya öğrencilerin
                eksiklerini tamamlamak

                Okulda kazanılan davranışların pekiştirilmesinin sağlamak ve onları tamamlamak.



        1.3. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarında Kullanılabilecek Yaklaşımlar


        1. Sınıf İçi Yaklaşımlar: Sınıf içi yaklaşımda, daha çok öğrencilerin basit bir toplumsal problemin farkına
        vararak bunu çözmek istemesi ve öğretmene başvurması ile gerçekleştirilen çalışmalar söz konusudur.
        Bu yaklaşımda, öğrencilerin problemi çözerken kullanabilecekleri bilgi ve becerileri de içeren ders planları
        öğretmenler tarafından geliştirilir.

        2. Bir Günlük Faaliyet: Bu faaliyette öğrenciler, toplum ortakları ile (STKlar, devlet kurumları, yerel yöne-
        timler, kulüpler vb.) bir günlük bir etkinlikte bir araya gelerek birlikte yapabilecekleri faaliyetleri tanımış
        olurlar. Bağımlılıkla mücadele ve toplum sağlığı günü gibi faaliyetlere katılan öğrenciler; söz konusu top-
        luluk ortağının çalışmalarını tanır ve iş birliği fırsatlarına yönelik fikirler geliştirebilir. Ayrıca öğrenciler, bir
        günlük faaliyete katılmadan önce konu ile ilgili hazırlık yaparak sunum yapabilir; kendi hazırladıkları bro-
        şürleri dağıtabilir ya da afiş hazırlayabilirler.
        3. Uzun Dönemli Projeler: Uzun dönemli projeler, sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları ile
        mevcut öğrenme kazanımlarının birleştirildiği uzun süreçli faaliyetlerdir. Eğitim konusunda deneyim ka-



         8
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16