Page 11 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 11
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı
1.2. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının İşlevleri
Öğrenciyi sosyal, ahlaki, zihinsel, bedensel ve psikolojik yönlerden bir bütün olarak geliştirmek
Öğrencilerin ilgi duydukları alanlarda becerilerin gelişmesine yardımcı olmak
Öğrencilerin, özellikle toplumsal, kültürel değerlerle ilgili bilgi, beceri ve alışkanlıklar kazanarak
iyi bir vatandaş olmalarına yardımcı olmak
Öğrencilerin boş zamanlarını verimli geçirmelerini sağlamak ve bunu alışkanlık haline getir-
melerine yardımcı olmak
Öğrenciye gerçek hayatı deneyimleme olanağı sağlamak
Öğrenciyi yaparak-yaşayarak demokratik yaşama alıştırmak
Öğrencilerin kendi etkinliklerini ve özgürlüklerini kullanarak yaratıcı düşünme becerilerini
geliştirmek
Öğrencilerin meslek seçmelerine ve seçtikleri meslekle ilgili deneyim kazanmalarına yardım-
cı olmak
Öğrencilerin liderlik ve yöneticilik becerilerini geliştirmek
Güçlü bir okul kültürü oluşturmak
İş birliği, sorumluluk alma, çalışma, başarma, hoşgörülü olma, sevilme, sevme gibi evrensel
değerleri kazanmasına yardımcı olmak
Akademik olarak derste kazanılan davranışların pekiştirilmesini sağlamak veya öğrencilerin
eksiklerini tamamlamak
Okulda kazanılan davranışların pekiştirilmesinin sağlamak ve onları tamamlamak.
1.3. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarında Kullanılabilecek Yaklaşımlar
1. Sınıf İçi Yaklaşımlar: Sınıf içi yaklaşımda, daha çok öğrencilerin basit bir toplumsal problemin farkına
vararak bunu çözmek istemesi ve öğretmene başvurması ile gerçekleştirilen çalışmalar söz konusudur.
Bu yaklaşımda, öğrencilerin problemi çözerken kullanabilecekleri bilgi ve becerileri de içeren ders planları
öğretmenler tarafından geliştirilir.
2. Bir Günlük Faaliyet: Bu faaliyette öğrenciler, toplum ortakları ile (STKlar, devlet kurumları, yerel yöne-
timler, kulüpler vb.) bir günlük bir etkinlikte bir araya gelerek birlikte yapabilecekleri faaliyetleri tanımış
olurlar. Bağımlılıkla mücadele ve toplum sağlığı günü gibi faaliyetlere katılan öğrenciler; söz konusu top-
luluk ortağının çalışmalarını tanır ve iş birliği fırsatlarına yönelik fikirler geliştirebilir. Ayrıca öğrenciler, bir
günlük faaliyete katılmadan önce konu ile ilgili hazırlık yaparak sunum yapabilir; kendi hazırladıkları bro-
şürleri dağıtabilir ya da afiş hazırlayabilirler.
3. Uzun Dönemli Projeler: Uzun dönemli projeler, sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları ile
mevcut öğrenme kazanımlarının birleştirildiği uzun süreçli faaliyetlerdir. Eğitim konusunda deneyim ka-
8