Page 9 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 9

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmaları Öğretmen ve Yönetici Rehber Kitabı


        1.1. Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının Tanımı, Kapsamı ve Faydaları



        Sosyal sorumluk ve toplum hizmeti çalışmaları; öğrencilerin seviyelerine uygun olarak toplumsal sorun-
        ların çözümüne katkı sağlamak amacıyla eğitim kurumları tarafından yürütülen eğitim, kültür ve turizm,
        spor, sağlık ve sosyal hizmetler, çevre, afet ve acil durum gibi alanlarda gerçekleştirecekleri projeleri, etkin-
        likleri ve ilgili diğer faaliyetleri kapsamaktadır. Öğrencileri toplumun aktif, ilgili ve sorumlu bireyleri olmaya
        teşvik etmek amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmalar; öğrencilerin mesleki, akademik ve kişisel hayatları
        üzerinde önemli etkilere sahiptir. Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarının “toplum” ve “öğren-
        me” olmak üzere iki temel boyutu vardır.






                                                TOPLUM
                                                               ÖĞRENME





        Gerçekleştirilecek  çalışmalarda  bu  boyutların  her  ikisinin  de  geliştirilmesi  amaçlanmaktadır.  Gönüllük
        esasına dayalı olarak herhangi bir beklenti olmaksızın gerçekleştirilen bu çalışmalar:

            •   Öğrencilere okulda öğrendiklerini gerçek dünyada nasıl uygulayabileceklerini deneyimleme fırsatı
                sağlayarak öğrenmeyi sınıf ve okul duvarlarının dışına taşır.
            •   Öğrencilere toplumun her kesiminden farklı geçmişlere sahip kişilerle etkileşime girerek sosyal
                ağlar  kurabilme  imkânı  sunar.  Böylelikle  öğrencilerin  küresel  bakış  açısı  edinmelerine  ve  sosyal
                farkındalık duygusu geliştirmelerine katkı sağlar.
            •   Öğrencilerin empati ve öz güven geliştirmelerine ve sosyal becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.





                                                 empati


                                                               sosyal beceri


                                                öz güven





            •   Öğrencilere toplum hizmetini gerçekleştirirken yaptıkları çalışmaların yakın çevrelerindeki kişilere
                ve topluma nasıl ve ne düzeyde etki edebileceğini ilk elden görme fırsatı sunar.
            •   Öğrencilere gerçek yaşamda akademik ilgi alanlarını, becerilerini keşfetme fırsatı verir.
            •   Gençlerin, iş dünyasına atıldıklarında ihtiyaç duyacakları iletişim, takım çalışması, özgün düşünme,
                problem çözme, zaman yönetimi gibi birtakım becerileri edinmelerine katkı sağlar.
            •   Öğrencilere, okul sonrası hayatlarında farklı kariyer fırsatlarına yönlendiren önemli bağlantılar kur-
                ma fırsatı verir. Gönüllülük yoluyla kurulan bağlantılar; tavsiye mektuplarına, referanslara, iş fırsatla-
                rının bulunmasına yardımcı olabilir.
            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında bir taraftan öğrencilerin toplumun gerçek ih-









         6
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14