Page 10 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 10
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak
tiyaçları ile tanışması sağlanırken diğer taraftan da çalışmalar öğretim programlarıyla ilişkilendi-
rilmelidir. Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında öğrencilerin toplumun bir parçası
olduğu sürecin her aşamasında hissettirilmelidir.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları sürecinde öğrenciler çalışmaların tüm aşama-
larında “yansıtıcı” faaliyetlerde bulunmalıdır. Bu faaliyetler; formlar, şablonlar ve yarı yapılandırıl-
mış taslaklar üzerinde yapılabileceği gibi resim, müzik, görsel sanatlar, makale, okuma parçası,
kompozisyon, hikâye gibi alanlarda da içerikler oluşturularak gerçekleştirilebilir.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında kamu yararını artırmak ve öğrenme hedef-
lerine ulaşmak gibi öncelikli amaçlar belirlenmelidir.
• Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında paydaşlara (sivil toplum kuruluşları, medya,
yerel yönetimler, aileler gibi) yer verilmelidir. Paydaşlar ile her iki taraf için de anlamlı olan faali-
yetler planlanmalıdır.
Toplumun Teorik
ihtiyaçlarını öğrenmeleri
analiz etme, geliştiren
bu ihtiyaçlara deneyimsel
yönelik çalışmalar bir öğrenme
kurgulama süreci
sunma
Sosyal sorumluluk
Okul ile ve toplum hizmeti Öğrencilerin
toplumu çalışma süreci toplum hizmeti
buluşturma deneyimine
zaman
ayırmalarını
sağlama
Sosyal
sorumluluğun
geliştirilmesine
yardımcı olma
Bir bağlantı kurma süreci olarak açıklanan sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları sayesinde,
öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşmaları ile toplumun/dünyanın geleceğine katkıda bulunma ara-
sında bağlantılar oluşturulmaktadır. Okulda tarih ve matematiği öğrenen öğrenciler; sosyal sorumluluk
ve toplum hizmeti çalışmalarıyla empatiyi, diğerkâmlığı, şefkati, inisiyatif ve sorumluluk almayı da de-
neyimleyerek öğrenmektedir.
7