Page 10 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 10

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak


                tiyaçları ile tanışması sağlanırken diğer taraftan da çalışmalar öğretim programlarıyla ilişkilendi-
                rilmelidir. Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında öğrencilerin toplumun bir parçası
                olduğu sürecin her aşamasında hissettirilmelidir.
            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları sürecinde öğrenciler çalışmaların tüm aşama-
                larında “yansıtıcı” faaliyetlerde bulunmalıdır. Bu faaliyetler; formlar, şablonlar ve yarı yapılandırıl-
                mış taslaklar üzerinde yapılabileceği gibi resim, müzik, görsel sanatlar, makale, okuma parçası,
                kompozisyon, hikâye gibi alanlarda da içerikler oluşturularak gerçekleştirilebilir.
            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında kamu yararını artırmak ve öğrenme hedef-
                lerine ulaşmak gibi öncelikli amaçlar belirlenmelidir.
            •   Sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmalarında paydaşlara (sivil toplum kuruluşları, medya,
                yerel yönetimler, aileler gibi) yer verilmelidir. Paydaşlar ile her iki taraf için de anlamlı olan faali-
                yetler planlanmalıdır.






                                              Toplumun              Teorik
                                             ihtiyaçlarını          öğrenmeleri
                                            analiz etme,            geliştiren
                                           bu ihtiyaçlara            deneyimsel
                                      yönelik çalışmalar               bir öğrenme
                                          kurgulama                      süreci

                                                                           sunma



                                                 Sosyal sorumluluk
                                    Okul ile     ve toplum hizmeti           Öğrencilerin
                                   toplumu          çalışma süreci           toplum hizmeti
                                buluşturma                                   deneyimine
                                                                             zaman
                                                                             ayırmalarını
                                                                             sağlama
                                                          Sosyal
                                                      sorumluluğun
                                                      geliştirilmesine
                                                      yardımcı olma







         Bir bağlantı kurma süreci olarak açıklanan sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti çalışmaları sayesinde,
         öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşmaları ile toplumun/dünyanın geleceğine katkıda bulunma ara-
         sında bağlantılar oluşturulmaktadır. Okulda tarih ve matematiği öğrenen öğrenciler; sosyal sorumluluk
         ve toplum hizmeti çalışmalarıyla empatiyi, diğerkâmlığı, şefkati, inisiyatif ve sorumluluk almayı da de-
         neyimleyerek öğrenmektedir.















                                                                                                               7
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15