Page 26 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 26

Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak




                        Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının Derslerle İlişkisi



                                                   SOSYAL BİLİMLER


         Örnek Kazanım/Açıklama/Amaç/Hedef
         •  Hayatın olağan gidişatını aşan sosyal olayları fark etme,
         •  Toplumsal, küresel olay ve problemleri çoklu bakış açısıyla değerlendirme,
         •  Toplumda duygudaşlık oluşturan toplumsal faaliyetlere öncülük etme,
         •  Millî, kültürel değerlerin birey/toplum için önemini fark etme ve bunları yaşatma konusunda çaba sarf
           etme,
         •  Kültürel farklılıkların toplum için bir zenginlik olduğunu fark etme,
         •  Kültürler arası çatışmaların giderilmesi için görüşler oluşturma ve bu konuda projeler geliştirme,
         •  Tarihsel kaynakları günümüzle bağlantılı hale getirip kullanabilme,
         •  Tarihsel bir sorunu çözmeye yönelik eylem planı hazırlama,
         •  Geçmiş olaylara ilişkin elde ettiği verilerle güncel tarih anlatısı oluşturma,
         •  Toplum hizmeti yoluyla sosyal sorumluluklarını öğrenme,
         •  Toplum hizmeti çalışmalarının daha iyi bir vatandaş olmanın bir yolu olduğunu kabul etme,
         •  Tarihsel sürekliliği olan sorunları belirleyerek çağlar ve bölgeler arasında karşılaştırmalar yapıp çözüm-
           ler üretebilme,
         •  Desteğe ihtiyacı olan bireylere empati geliştirerek toplumun ortak iyiliği için gönüllü çalışabilme,
         •  Coğrafi olay ve olguların neden sonuç ilişkisini kurma,
         •  Çevre sorunlarının farkına varma ve bu sorunların çözümüne yönelik aktif davranış geliştirme.
         •  Girişimcilerin sosyal sorumluluklarını açıklayabilme.
         •  İş ahlakının genel kurallarını sıralayabilme.
         •  Sürdürülebilir gelişme kavramını örneklerle açıklayabilme.
         •  Tüketim kavramını örneklerle açıklayabilme.
         •  Çevrede var olan ekonomik fırsatların farkına varıp gerekli girişimlerde bulunabilme, ekonomik faali-
           yetlere ve gelişmelere karşı olumlu tutum geliştirebilme.
         •  Ekonomik hayatın öngördüğü üretim ve tüketim bilinci kazanma.
         •  Çevresel faktörlerin ekonomiye etkilerini kavrama.
         •  Çevre kirlenmesinin ekonomik yönünü kavrama.




         Sosyal Bilimlere Yönelik Örnek Faaliyetler:

         •  ilgili bir dramanın hazırlanarak velilerin de katıldığı bir etkinlikte gösteriminin yapılması.
         •  Çevreyi korumak, Öğretmenin öğrencilere dil kirliliği ile ilgili farkındalık kazandırmak için doğru ve
           yanlış örneklerin yer aldığı bir sunum hazırlaması ve bu sunum hakkında sınıf tartışması başlatması;
           bu çalışmaların diğer öğretmen ve öğrencilerle paylaşılması. Dilin doğru kullanılmasıyla güzelleştir-
           mek, parklar oluşturmak, tarihî ve kültürel değerlerimizi korumak ve yaşatmak konularında kısa bir
           belgeselin çekilerek ilk gösteriminin okulda yapılması.
         •  Öğrencilerden kent estetiğiyle ilgili araştırma yapmalarının istenmesi; öğrencilerin kent estetiği ile
           ilgili ulaştıkları bilgileri içeren şiir, resim, köşe yazısı, karikatür, fotoğraf gibi materyalleri hazırlamaları
           ve bunları paylaşmaları.






                                                                                                               23
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31