Page 26 - Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti
P. 26
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarını Anlamak
Sosyal Sorumluluk ve Toplum Hizmeti Çalışmalarının Derslerle İlişkisi
SOSYAL BİLİMLER
Örnek Kazanım/Açıklama/Amaç/Hedef
• Hayatın olağan gidişatını aşan sosyal olayları fark etme,
• Toplumsal, küresel olay ve problemleri çoklu bakış açısıyla değerlendirme,
• Toplumda duygudaşlık oluşturan toplumsal faaliyetlere öncülük etme,
• Millî, kültürel değerlerin birey/toplum için önemini fark etme ve bunları yaşatma konusunda çaba sarf
etme,
• Kültürel farklılıkların toplum için bir zenginlik olduğunu fark etme,
• Kültürler arası çatışmaların giderilmesi için görüşler oluşturma ve bu konuda projeler geliştirme,
• Tarihsel kaynakları günümüzle bağlantılı hale getirip kullanabilme,
• Tarihsel bir sorunu çözmeye yönelik eylem planı hazırlama,
• Geçmiş olaylara ilişkin elde ettiği verilerle güncel tarih anlatısı oluşturma,
• Toplum hizmeti yoluyla sosyal sorumluluklarını öğrenme,
• Toplum hizmeti çalışmalarının daha iyi bir vatandaş olmanın bir yolu olduğunu kabul etme,
• Tarihsel sürekliliği olan sorunları belirleyerek çağlar ve bölgeler arasında karşılaştırmalar yapıp çözüm-
ler üretebilme,
• Desteğe ihtiyacı olan bireylere empati geliştirerek toplumun ortak iyiliği için gönüllü çalışabilme,
• Coğrafi olay ve olguların neden sonuç ilişkisini kurma,
• Çevre sorunlarının farkına varma ve bu sorunların çözümüne yönelik aktif davranış geliştirme.
• Girişimcilerin sosyal sorumluluklarını açıklayabilme.
• İş ahlakının genel kurallarını sıralayabilme.
• Sürdürülebilir gelişme kavramını örneklerle açıklayabilme.
• Tüketim kavramını örneklerle açıklayabilme.
• Çevrede var olan ekonomik fırsatların farkına varıp gerekli girişimlerde bulunabilme, ekonomik faali-
yetlere ve gelişmelere karşı olumlu tutum geliştirebilme.
• Ekonomik hayatın öngördüğü üretim ve tüketim bilinci kazanma.
• Çevresel faktörlerin ekonomiye etkilerini kavrama.
• Çevre kirlenmesinin ekonomik yönünü kavrama.
Sosyal Bilimlere Yönelik Örnek Faaliyetler:
• ilgili bir dramanın hazırlanarak velilerin de katıldığı bir etkinlikte gösteriminin yapılması.
• Çevreyi korumak, Öğretmenin öğrencilere dil kirliliği ile ilgili farkındalık kazandırmak için doğru ve
yanlış örneklerin yer aldığı bir sunum hazırlaması ve bu sunum hakkında sınıf tartışması başlatması;
bu çalışmaların diğer öğretmen ve öğrencilerle paylaşılması. Dilin doğru kullanılmasıyla güzelleştir-
mek, parklar oluşturmak, tarihî ve kültürel değerlerimizi korumak ve yaşatmak konularında kısa bir
belgeselin çekilerek ilk gösteriminin okulda yapılması.
• Öğrencilerden kent estetiğiyle ilgili araştırma yapmalarının istenmesi; öğrencilerin kent estetiği ile
ilgili ulaştıkları bilgileri içeren şiir, resim, köşe yazısı, karikatür, fotoğraf gibi materyalleri hazırlamaları
ve bunları paylaşmaları.
23