Page 23 - ANTRENMAN BİLGİSİ 12
P. 23
1990’lı yıllarda Genel Antrenman Öğretisi ve üniversitelerde antrenman bilimi kavramı üzerinde çalış-
malar yapılmış, müfredat hazırlanarak üniversitelerde antrenman bilimi dersi programlara alınmıştır. 3. ETKİNLİK İSİMLERLE ESERLERİ EŞLEŞTİRELİM
Genel Antrenman Öğretisi üzerine yazılmış eserler ve yazarları Tablo 1.6’da verilmiştir.
Tablo 1.6: Genel Antrenman Öğretisi Üzerine Yazılmış Çeviri ve Telif Eserler ile Yazarları A tablosunda verilen eser ve kavramları B tablosunda verilen isimlerle eşleştiriniz.
Caner Açıkada, Emin Ergen 1990 Bilim ve Spor
A B
Tanju Bağırgan 1990 Hentbolda Antrenman
1. Çocuk ve Spor (...) A) Yaşar Sevim
Yaşar Sevim 1991 Kondisyon Antrenmanı
(...)
Çınar Yazıcı 1991 Halter Temel Ağırlık Çalışmaları 2. Kondisyon Antrenmanı B) Şevki Koru
(...)
Ömer Öztürk 1992 Halter ve Güç Geliştirme 3. Sportif Yüzme (...) C) Oktay Orkunoğlu
A.Yılmaz Yücetürk 1993 Antrenman (...)
4. Bilim ve Spor Ç) Sedat Muratlı
Uğur Dündar 1994 Antrenman Teorisi (...)
Anna Maria Olaru (Anna Mariya Olaru) 1994 Sportif Yüzme 5. Sporda Güç Geliştirme (...) D) Anna Maria Olaru
Filiz Doğan, Figen Altay 1996 Sportif Ritmik Cimnastik 6. Kondisyon (...) E) Caner Açıkada
Nurullah Candan, Uğur Dündar 1996 Atletizm Teorisi (...)
7. Antrenman Teorisi (...) F) Adnan Orhun
Tudor Bompa (Tudor Bomba) 1998 Antrenman Kuramı ve Yöntemi
(...)
Sedat Muratlı 1997 Çocuk ve Spor 8. Egzersiz Fizyolojisi G) Uğur Dündar
(...)
Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman 2005 Antrenman ve Müsabaka 9. İzometrik Kontraksiyon (...) Ğ) Necati Akgün
Kalyoncu
(...)
Ferrin İlbay Yalnız, Onur Oral 2016 Antrenman Bilgisi ve Sporcu Sağlığı 10. Basketbolun Ana Hatları (...) H) Necmettin Erkan
11. Maraton Koşusu (...) I) Samim Göreç
Türkiye’nin spor alanında uluslararası yarışmalarda başarılı olabilmesi için çalıştırıcıların ve sporcuların
antrenman bilimindeki gelişmeleri yakından takip etmeleri gereklidir. Antrenman bilgisinin, bilimsel çalışma- İ) Çınar Yazıcı
lar ışığında uygulama sahalarına, doğru ve etkili bir biçimde aktarılması önemlidir.
J) Rasim Kale
DÜŞÜNELİM-YAZALIM K) Hamit Özgönül
Farklı spor müsabakaları sırasında biz duygusunun, adil olma, paylaşma, yardımlaşma gibi tutum ve
davranışların yer aldığı olayları örnekler vererek yazınız.
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................. 4. ETKİNLİK TARİHSEL GELİŞİMİ ARAŞTIRALIM
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................. 1. Bilişim teknolojilerini kullanarak antrenman biliminin Türkiye ve dünyadaki gelişimini araştırınız.
.................................................................................................................................................................. Ulaştığınız sonuçları metin ve görseller kullanarak postere dönüştürünüz.
.................................................................................................................................................................. 2. Hazırladığınız posterleri okulun ilgili bölümlerinde sergileyiniz.
..................................................................................................................................................................
20 21