Page 14 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ 12
P. 14

1.                         • Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimini, tanımını, genel ve özel amaçlarını
                                                                 NELER ÖĞRENECEKSİNİZ?



                 ÜNİTE                                 öğreneceksiniz.
                                                    • Beden eğitimi ve sporun faydalarını öğreneceksiniz.
                                                    • Beden eğitimi ve spor arasındaki farkları kavrayabileceksiniz.
                                                    • Oyunun beden eğitimi ve sporun üzerindeki etkisini öğreneceksiniz.







                                              HAZIRLIK SORULARI

               1. Tarihte yapılmış olan ilk beden eğitimi ve spor faaliyetleri nelerdir? Araştırınız.
               2. Beden eğitimi ve spor etkinliklerinin insan vücuduna etkilerini araştırınız.
               3. İnsanların beden eğitimi ve spor faaliyetlerine katılım amaçları neler olabilir?
               4. Okulunuzdaki beden eğitimi ve spor faaliyetlerinin ne gibi amaçları olabilir? Araştırınız.

                     1.1. BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TARİHSEL GELİŞİMİ


                      İnsan vücudunun belirli amaçlar için eğitilme düşüncesi, insanlık tarihi kadar eskidir. En ilkel
               kavimler bile bedenlerini geliştirmek için özel çalışmalar yapmışlardır. Tarih öncesi çağlarda bir savaş
               eğitimi aracı olan spor ve beden eğitimi, programlı olarak 1800’lü yıllarda eğitim çalışmalarına girmiştir.
               1900’lü yıllarda ise ülkeler arası barış ve propaganda vasıtasına dönüşerek hızla gelişmiştir. Özellikle İkin-
               ci Dünya Savaşı’ndan sonra spor bilimindeki gelişmelere paralel olarak antrenman bilimi de gelişmiştir.
                       İnsan hareketlerinin çeşidi ve değeri, yaşadıkları bölgenin coğrafi şartları ile bulundukları toplu-
                mun uygarlık seviyesine göre değişmektedir. Tarih boyunca özellikle erkekler,  kendilerini aile fertlerine
                karşı avlanma,  beslenme, korunma ve barınma gibi işlerde sorumlu saymışlar, bu nedenle bedenlerini
                her türlü mücadeleye hazır tutmak zorunda hissetmişlerdir (Görsel 1.1).


































                                                        Görsel 1.1: Avlanma






      12  BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19