Page 170 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 170

ÜNİTE 15
 SPORDA TARAFTARLIK  1.ÜNİTE  ÜNİTE 15  SPORDA TARAFTARLIK
 SPOR PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ VE PROBLEM ALANLARI

               HAZIRLIK SORULARI

               1.  Spor taraftarlığı kavramından ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.
               2.  Spor taraftarlığının spora olumlu ve olumsuz etkileri neler olabilir? Tartışınız.
               3.  İdeal bir taraftar nasıl davranmalıdır? Tartışınız.

 ÜNİTE 15        Altyapı  organizasyonuyla  örnek  çalışmalara  imza  atan  TFF  1.  Lig  ekiplerinden  Altınordu,
                 OKUMA METNİ
                                    ALTINORDU’DAN ALKIŞLANACAK BİR PROJE DAHA!


                 “Çocuk Tribünü” projesiyle geleceğin futbolcularına uygulamalı taraftar eğitimi veriyor. “İyi
                 vatandaş, iyi birey, iyi futbolcu” sloganıyla “çocuk tribünü” oluşturan İzmir temsilcisi, spora
                 başlayan küçük futbolcuları müsabakalarına götürüyor. Kırmızı-lacivertli takımın yönetimi,
                 futbol  okullarında  eğitim  alan  6-12  yaş  arasındaki  tüm  sporculara  nasıl  iyi  bir  taraftar
                 olabileceklerine  ilişkin  eğitimler  vermeye  başladı.  Aldıkları  akademik  eğitimin  yanında,
                 takımlarının  marşlarını  nasıl  söyleyeceklerini  ve  flamalarını  nasıl  dalgalandıracaklarını
                 da öğrenen küçük sporcular, ilk kez Altınordu’nun kendi sahasında oynadığı maçta “çocuk
                 tribünü”nde yerlerini aldılar. Geleceğin futbolcuları, statta hem kendi takımlarını hem de
                 misafir takımı alkışladılar.

                 Kulüp başkan vekili: “Amacımız sporun barış ve kardeşlik olduğunu göstermek.”
 SPORDA          Altınordu Futbol Kulübü Başkan Vekili, “İyi taraftar projemiz zaten Altınordu fikir atölyesinde


                 konuştuğumuz konuların bir tanesiydi. Türkiye’ye pozitif mesaj vermek, sporun sözde değil
 TARAFTARLIK     gerçekten barış ve kardeşlik olduğunu ispatlamak için iyi taraftar projesi kapsamında çocuk

                 tribününü oluşturduk.” dedi. İyi futbolcu yetiştirmenin yanı sıra iyi taraftar da yetiştirmeyi
                 kendilerine görev edindiklerine değinen kulüp başkan vekili, Altınordu olarak farklılıklarını
                 ortaya koyduklarını ifade etti.
                 “Centilmenlik ve rakibe saygıyı gösterdik.”

                 Kulüp  başkan  vekili,  ”Çocuklarımız  gittikleri  ilk  maçta  centilmenlik  ve  rakibe  saygıyı
                 gösterdiler. Karşı takımın futbolcularını da çağırıp alkışladılar. Futbol böyle güzel.

                 Talimciler: “Taraftarlık küçük yaşlarda öğrenilir.”
                 Minik sporculara taraftarlık dersi veren Ege Üniversitesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi
 Kavramlar  Ünite Bölümleri
 .  Seyirci  15.1. TARAFTARLIK  Doç. Dr. Ahmet Talimciler, Altınordu Futbol Kulübünün örnek bir davranışı hayata geçirdiğini
 .  Taraftarlık  vurguladı. Çocuklara taraftarlık kültürünün küçük yaşlarda öğretildiğini dile getiren Talim-
                 ciler, “Çocukların hayatlarındaki ilk maça özellikle babaları, amcaları ve ağabeyleriyle git-
 .  Fanatik taraftarlık  tiklerini görürsünüz. Çocukları küçük yaştan itibaren tribüne götürmek önemli. Burada ise

                 ‘çocuk tribünü’ çok daha önemli. Çocuklar bu sayede tribünde nasıl davranmaları gerektiğini
                 öğrenmeye başlayacaklar.” dedi. Çocuk tribününde takımlarını destekleyen çocuklara cen-
                 tilmenlik başta olmak üzere tribünde hangi koşulda, nasıl davranmaları gerektiği hakkında
                 bilgiler verildiğini dile getiren Talimciler, futbolun asla bir şiddet aracı olmadığına işaret etti.

                                                  * Komisyon tarafından tr.beinsports.com adresinden derlenmiştir.





 SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ     167  168  SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175