Page 165 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 165

İLETİŞİM VE SPOR SOSYOLOJİSİ                   ÜNİTE 14




              DÜŞÜNELİM YAZALIM
              “Yabancı sporcuların Türkiye’de spor yapmayı tercih etme nedenleri neler olabilir?”
              “Bu sporcuların ekonomik beklentileri neler olabilir?”
              “Yabancı sporcular Türk yemek kültürünü ve müziklerini seviyorlar mıdır?”
              “Ülkelerine gittiklerinde Türkiye hakkında olumlu tanıtımlar yapıyorlar mıdır?”

              Sevdiğiniz bir yabancı sporcu ile yabancı dilde sosyal medya aracılığıyla iletişime geçerek
              yukarıdaki sorulara cevap arayınız. İletişiminiz sonrası aldığınız cevapları verilen boşluklara
              yazınız.





































            14.4. SPOR MEDYASI

            Teknoloji ve kitle iletişim araçlarından faydalanan medyanın 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren
            izleyici ve okuyucu kitleleri üzerindeki etkisi önemli ölçüde artmıştır. Spor, çok geniş kitlelere
            hitap eden ve bu kitleleri etkileyen bir alan olarak kitle iletişim araçlarından faydalanmaktadır.
            Gazeteler baskı sayısını,  televizyonlar izlenme oranlarını artırmak için özellikle futbol, basketbol
            gibi kitlelerce takip edilen sporları en önemli yayın kaynakları olarak kullanmaktadır. Spor ve
            medya ilişkisi ayrılmaz ve birbirini besleyen iki araç hâline gelmiştir.
            Ülkemizde benzer özellikler taşıyan medya eğitici, eğlendirici ve bilgilendirici olma işlevini yerine
            getirirken aynı zamanda toplumu da yönlendirmektedir. Spora duyulan ilginin artması sonucu
            oluşan spor kamuoyu ve bu kitlenin spor ile ilgili beklentileri de artmaya devam etmektedir. Bu
            ilgi neticesinde medya içinde de spor ile ilgili birimler kurulmuştur. Spor medyası spor düşünce
            sisteminin oluşturulması gazete, tv ve radyo gibi kitle iletişim araçlarıyla sportif faaliyetlerin
            çok  yönlü  olarak  aktarılmasıdır.  Spor  medyası  spor  saati,  spor  haberleri,  spor  magazin  gibi
            uygulamalarla spor faaliyetlerini canlı olarak kitlelere ulaştırmaktadır.



                                                   SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ        163
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170