Page 160 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 160

ÜNİTE 14
 14.ÜNİTE      ÜNİTE 14             İLETİŞİM VE SPOR SOSYOLOJİSİ


               HAZIRLIK SORULARI

               1. İletişimin insan hayatındaki önemini arkadaşlarınızla paylaşınız.
               2. Kitle iletişimi denince aklınıza ne geliyor?  Kitle iletişimini sporla ilişkilendirerek
                 arkadaşlarınızla paylaşınız.
               3. Kitle iletişim araçlarının yararlarını tartışınız.
 ÜNİTE 14        OKUMA METNİ
                 Türkiye’deki spor medyası hakkındaki düşüncelerinizi  arkadaşlarınızla paylaşınız.
               4.



                Tüm dünyada olduğu gibi yurdumuzda da kitle iletişim araçları yazılı, görsel ve elektronik
                araçlardan  oluşmaktadır.  Teknoloji  ve  kitle  iletişim  araçlarından  faydalanan  medyanın  20.
                yüzyılın ikinci yarısından itibaren izleyici ve okuyucu kitleleri üzerindeki etkisi önemli ölçüde
                artmıştır. Yurdumuzda da benzer özellikler taşıyan medya eğitici, eğlendirici ve bilgilendirici
                olma  işlevini  yerine  getirirken  aynı  zamanda  toplumu  da  yönlendirmektedir.  Günümüzde
                spora duyulan ilgi her geçen gün artmaktadır.  Spor kamuoyunun  spor ile ilgili beklentileri
                de gün geçtikçe artmaya devam etmektedir. Bu ilgi sonrasında medya içinde  spor ile ilgili
                birimlerin kurulması kaçınılmaz hâle gelmiştir.
 İLETİŞİM       Ülkemizde toplumun büyük bir bölümünün aktif ya da pasif olarak spora katılımı, göz ardı


                edilemeyecek boyutlardadır.  Kamuoyunun spor alanındaki beklentilerine cevap verebilmek
 VE             amacıyla oluşan spor medyasının  üstlendiği görevler her geçen gün arttığı gibi farklılıklar da

                göstermeye başlamıştır.
 SPOR           Kitle  iletişim  araçlarının  gelişimi,    spora  ilgi  duyan  izleyici  veya  aktif  konumda  bulunan

                insanların  çoğalmasını  sağlamıştır.  Toplumların  siyasal,  ekonomik  ve  sosyal  alanlarda
 SOSYOLOJİSİ    gelişmelerini  sağlarken bireylerin morallerini  yükseltici ve birbiri ile kaynaştırıcı aktiviteler
                de yapmalarını sağlar. Kitle iletişim araçları ile spor her kesime yayılmaktadır. Bunun için
                kitle iletişim araçları özellikle genç nüfusumuzu da dikkate alarak sporu teşvik edici yayınlara
                yönelmeli, tüm spor branşlarını tanıtıcı programlar ve yazılar hazırlanmalıdır. Sansasyonel
                yayın ya da yazılar yerine, daha gerçekçi bilgilendirmeler yapılmalıdır. Günümüzde  sporla
                ilgili kitle iletişim araçlarındaki baskı sayısı ve izlenme oranlarının artması spor kamuoyunun
                önemini    daha  da  artırmıştır.  Spor  kamuoyunu  sadece  tüketici  anlamda  görmek  yerine
                sporun birleştirici, bütünleştirici, sosyalleştirici yönünde yayınlar yapılmalıdır. Buna en çarpıcı
 Kavramlar  Ünite Bölümleri  örnek, 2002 Dünya Kupası’nda ülkemizle Güney Kore üçüncülük maçında gösterilen fair play
 .  İletişim  14.1. İLETİŞİM VE SPOR  olayının  tüm  dünyaya  gösterilmesidir.  İnsanların  sosyalleşmesi  ve  bilgilenmesi  için  kitle
 .  Kitle iletişimi  14.2. KİTLE İLETİŞİM SOSYOLOJİSİ VE SPOR  iletişim  araçlarına  büyük  görevler  düşmektedir.  Bundan  böyle  kitle  iletişim  araçlarının  bu
 .  Kitle iletişimi sosyolojisi  14.3. KİTLE İLETİŞİMİNİN ÖNEMİ VE TEMEL   sorumluluklarını bilerek hareket etmeleri herkesin yararına olacaktır.
 .  Spor medyası  FONKSİYONLARI
 14.4. SPOR MEDYASI  * Komisyon tarafından Hasan Şahan ve Vedat Çınar ‘ın “Kitle İletişim Araçlarının Spor Kamuoyu Üzerine
                    Etkisi” başlıklı makalesinden ve Tekin ÇOLAKOĞLU “Sporun Topluma Yaygınlaştırılmasında Medyanın
                                                  Etkisi (Güreş  Örneği)” başlıklı Yüksek Lisans Tezi’nden derlenmiştir.









 SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ     157  158  SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165