Page 166 - SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ 12
P. 166

İLETİŞİM VE SPOR SOSYOLOJİSİ  ÜNİTE 14  ÜNİTE 14  İLETİŞİM VE SPOR SOSYOLOJİSİ




 DÜŞÜNELİM YAZALIM
 “Yabancı sporcuların Türkiye’de spor yapmayı tercih etme nedenleri neler olabilir?”
 “Bu sporcuların ekonomik beklentileri neler olabilir?”
 “Yabancı sporcular Türk yemek kültürünü ve müziklerini seviyorlar mıdır?”
 “Ülkelerine gittiklerinde Türkiye hakkında olumlu tanıtımlar yapıyorlar mıdır?”

 Sevdiğiniz bir yabancı sporcu ile yabancı dilde sosyal medya aracılığıyla iletişime geçerek
 yukarıdaki sorulara cevap arayınız. İletişiminiz sonrası aldığınız cevapları verilen boşluklara
 yazınız.


















               Görsel 14.3: Spor medyası
               Spor  kamuoyunu  devletin  birçok  kurumu,  spor  kulüpleri,  amatör  ve  profesyonel  spor  yapan
               herkes,  medya  ve  izleyenler  oluşturmaktadır.  Sporun  sosyal  bir  olgu  olarak  gelişmesinde
               medyanın rolü büyüktür (Görsel 14.3). Spor branşlarının tanıtımında ve oyunlara ilgiyi artırmakta
               medya önemli bir işleve sahiptir. Medya, sportif etkinliklerin geniş halk kitlelerine ulaşmasını
               sağlamaktadır.  Diğer  taraftan  sporun  da  medya  üzerinde  etkileri  olduğu  unutulmamalıdır.
               Ülkemizin sosyal yapısı içinde, toplumun büyük bir bölümünün aktif ya da pasif olarak spora
               katılımı göz ardı edilemeyecek boyutlardadır. Türkiye’de başta futbol ve basketbol olmak üzere
               diğer spor faaliyetlerine yer verilmektedir. Türkiye spor medyası, dünyadaki spor gelişmelerini
               ve ulusal spor faaliyetlerini kitlelere ulaştırmakta gelişme  göstermektedir.
 14.4. SPOR MEDYASI  Spor ve medyanın bir arada gelişmesi bilinçli ve eğitimli sporcular  ve spor seyircisinin olmasıyla

 Teknoloji ve kitle iletişim araçlarından faydalanan medyanın 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren   mümkündür.  Bu  nedenle  spor  medyası  spordaki  çoşkuyu  ve  rekabeti  kitlelere  aktarırken  şu
 izleyici ve okuyucu kitleleri üzerindeki etkisi önemli ölçüde artmıştır. Spor, çok geniş kitlelere   ilkelere dikkat etmelidir:
 hitap eden ve bu kitleleri etkileyen bir alan olarak kitle iletişim araçlarından faydalanmaktadır.   • Spor bilincinin oluşturulmasına katkıda bulunmak
 Gazeteler baskı sayısını,  televizyonlar izlenme oranlarını artırmak için özellikle futbol, basketbol   • Sporu sportif anlayışla aktarmak
 gibi kitlelerce takip edilen sporları en önemli yayın kaynakları olarak kullanmaktadır. Spor ve   • Sporu yaşam biçimi olarak benimsetmek
 medya ilişkisi ayrılmaz ve birbirini besleyen iki araç hâline gelmiştir.  • Sporda centilmenlik, ahlak gibi değerleri oluşturmak
 Ülkemizde benzer özellikler taşıyan medya eğitici, eğlendirici ve bilgilendirici olma işlevini yerine   • Spor yapılacak alanların oluşması ve kullanımı için kurumları teşvik etmek
 getirirken aynı zamanda toplumu da yönlendirmektedir. Spora duyulan ilginin artması sonucu   • Spor yarışmalarında objektif olmak, tarafsızlığı savunmak ve uygulamak
 oluşan spor kamuoyu ve bu kitlenin spor ile ilgili beklentileri de artmaya devam etmektedir. Bu
 ilgi neticesinde medya içinde de spor ile ilgili birimler kurulmuştur. Spor medyası spor düşünce
 sisteminin oluşturulması gazete, tv ve radyo gibi kitle iletişim araçlarıyla sportif faaliyetlerin   DÜŞÜNELİM TARTIŞALIM
 çok  yönlü  olarak  aktarılmasıdır.  Spor  medyası  spor  saati,  spor  haberleri,  spor  magazin  gibi   Yukarıda açıklanan spor medyasının uyması gereken ilkelerden yola çıkarak Türkiye’de spor
 uygulamalarla spor faaliyetlerini canlı olarak kitlelere ulaştırmaktadır.   medyasının olumlu ve olumsuz yönlerini tartışınız.



 SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ     163  164  SPOR PSİKOLOJİSİ VE SOSYOLOJİSİ
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171