Page 28 - SPOR YÖNETİMİ VE ORGANİZASYON 12
P. 28
● Eşitlik: Bir işyerinde benzer işleri yapan personele eşit veya ya-
kın ücret ödenmelidir. Spor yönetimi açısından bakıldığında bir spor
kulübünde büyük paralarla bir transfer yapılmış ve transfer edilen bu
sporcuya diğer sporculardan çok daha fazla maaş alacağı bir anlaş-
ma yapılmışsa bu takım içi problemlere ve huzursuzluğa yol açabilir.
Takım içi dengelerin bozulması birçok sorunu da beraberinde getirir.
Yapılan iş ve üretim karşılığında personele verilen değer personeli
motive etmelidir.
Görsel 1.12: Güvence
● Güvence: İşe alınan insanların işlerini aksatmadığı, görevlerini
düzgün yaptığı ve yasalara uyduğu sürece işinin elinden alınmaya-
cağına, haklarının verileceğine güvenmelidir. Personel, sporcu ve
antrenörlerin kurumu tarafından haksızlığa uğramayacağını bilmesi işi-
ne bağlanmasını ve sahiplenmesini sağlayarak kurumun başarısında
önemli bir rol oynayacaktır (Görsel 1.12).
● İş Birliği: Takım çalışmasına uygun personel ve çalışma ortamı,
örgütün başarısını artırmada önemli bir etkiye sahiptir. Bir spor takımı
veya organizasyon, takım çalışmasına yönelik bir uygulama içinde de-
ğilse başarıya ulaşması çok zordur (Görsel 1.13).
*|UVHO øú ELUOL÷L
6. Etkinlik
Bir örgütün yönetim anlayışını yönetim ilkeleri üzerine yapılandırması ya da bu ilkeleri dikkate alma-
masının yaratabileceği sonuçlar nelerdir? Aşağıdaki tabloyu doldurarak sınıf içinde paylaşınız.
Yönetim ilkelerini dikkate alan anlayış Yönetim ilkelerini dikkate almayan anlayış
1. ....................................................................... 1. .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
2. ....................................................................... 2. .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
3. ....................................................................... 3. .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
4. ....................................................................... 4. .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
5. ....................................................................... 5. .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
....................................................................... .......................................................................
26 1. ÜNİTE