Page 32 - YÜZME
P. 32
SPOR LİSESİ-YÜZME 2. ÜNİTE: YÜZMENİN TANIMI VE KAVRAMSAL ÇERÇEVESİ
2.1. Yüzmenin Tanımı
1. ETKİNLİK
Su, birçok canlı için doğal yaşam alanıdır. İnsanoğlu için hayatın başladığı yerdir.
İnsanın yüzme eylemi ile tanışması anne karnındaki amnion sıvısıyla olur (Görsel 2.1.1.).
Amaç: Önceki bilgiler veya yaşantılardan hareket ederek yüzmenin doğru tanımına
ulaşmak.
Süreç: Yüzme ile ilgili önceki bilgilerinizi kullanarak bir tanım yapıp birinci tanım bö-
lümüne yazınız.
Öğretmeninizin rehberliğinde sıranız geldiğinde tanımınızı okuyunuz.
Diğer öğrencilerin tanımlarını dinledikten sonra yeniden bir tanımlama yapıp ikinci
tanım kısmına yazınız.
Birinci ve ikinci tanımı karşılaştırıp tanımların farklılıklarını ve benzerliklerini yazınız.
Görsel 2.1.1. Bütün bu tanımlar doğrultusunda öğretmen tarafından oluşturulan son tanımı, ilgili
İnsan, yaşamını karada sürdürdüğü için suya girdiğinde panikler ve bu panik su için- kutucuğa yazınız.
de insanın hâkimiyetini kaybetmesine neden olur. Suyun kaldırma kuvveti sayesinde hareket
edilmese de su üzerinde kalınabilir. Ancak yüzmeyi öğrenmek ve geliştirmek için yardım alın- Değerlendirme: Kendi yaptığınız ilk tanım ile öğretmenin yapmış olduğu tanım ara-
malıdır. İnsan, suda vücuduna hâkimiyet kurduğu an yüzmeyi öğrenmiş demektir. Hâkimiyet sında fark var mıdır? Yazınız.
kurduktan sonra suyun içinde kol ve ayak hareketleri ile ilerler. Sporcular suyun içinde daha
hızlı, daha atletik ve daha estetik hareket etmek için yüzme tekniklerine ihtiyaç duyar (Görsel
2.1.2.). Birinci tanım:
İkinci tanım:
Birinci tanım ile ikinci tanımın karşılaştırılması:
Öğretmen ile oluşturulan tanım:
Görsel 2.1.2.
Değerlendirme:
Yüzmeyi eğlence amaçlı yapan kişi, yüzmenin faydalarını gördükçe kilo kontrolünü
sağlamak, stresten uzak kalmak, güçlü kaslara sahip olmak, düzenli uyku, kalp sağlığı, di-
yabet , tansiyon ve kolesterolün kontrolü, eklem iltihabı ve sırt ağrılarını azaltmak, vücuda
esneklik katmak için yüzmeye devam eder.
28 29