Page 74 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 74
8. ADIM
ÖĞRENCİLER ÖĞRENCİLERİN ADI-SOYADI YA DA NUMARASI
ÖLÇME
VE ÖLÇÜTLER
DEĞERLENDİRME
1. Prototipi test edip kullanıcılara
sunar.
2. Prototipe yönelik kullanıcı gö-
rüşlerini alıp analiz eder.
3. Kullanıcı görüşlerinden yola
çıkarak yeniden empati kurar.
4. Derin düşünme ve kendini de-
ğerlendirme tablosu üzerinden
kendi çalışma sürecini değerlen-
dirir.
5. Avantaj ve dezavantaj tablosu
hazırlayarak prototipini yeniden
gözden geçirir.
6. Prototip geliştirme kartı hazır-
layarak birinci prototipin temel
özelliklerini ve yeniden proto-
tip için sahip olması gereken
bakışı belirler.
7. Eğer gerek görülürse ikinci
prototipin taslak çizimini ya-
parak gerekli ihtiyaç malzeme
listesini hazırlar.
8. İkinci prototipi geliştirir.
ÖĞRETMENE NOT
9. Çalışmaları sırasındaki karar
ve davranışlarının kendisi/baş-
kaları üzerindeki etkisini ve so-
Prototipi test edip nuçlarını değerlendirir.
değerlendirme aşa-
masında kazanılması 10. Öğrenme yaşantıları sırasında
hedeflenen öğrenme arkadaşlarına karşı saygılı ve
yaşantılarının gerçek- özenli davranır.
leşme düzeyi ölçme 11. Çalışmalar sırasında ekip arka-
ve değerlendirme daşlarına ve görevlerine karşı
araçlarıyla ortaya sorumlu davranır.
konulur. Burada örnek
bir ölçme değerlen- 12. Duygu ve düşüncelerini sözlü ve
yazılı olarak ifade eder.
dirme aracı olarak
dereceleme ölçeği 13. Çalışmalar sırasında ele alınan
verilmiştir. 5 = Çok iyi, 4 ana sorunu tanımlar, analiz ya-
= İyi, 3 = Orta, 2= Kabul parak gerekli çıkarımlara ulaşır.
edilebilir, 1 = Geliştiril- 14. Çalışmalar sırasında bilgi ve
mesi gerekli şeklinde iletişim teknolojilerini aktif ve
puanlama yapılacaktır. bilinçli olarak kullanır.
72 73