Page 74 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 74

8.     ADIM


                                            ÖĞRENCİLER           ÖĞRENCİLERİN ADI-SOYADI YA DA NUMARASI
                   ÖLÇME
                     VE                      ÖLÇÜTLER
             DEĞERLENDİRME
                                    1. Prototipi test edip kullanıcılara
                                       sunar.
                                    2. Prototipe yönelik kullanıcı gö-
                                       rüşlerini alıp analiz eder.
                                    3. Kullanıcı  görüşlerinden  yola
                                       çıkarak yeniden empati kurar.
                                    4. Derin  düşünme  ve  kendini  de-
                                       ğerlendirme  tablosu  üzerinden
                                       kendi çalışma sürecini değerlen-
                                       dirir.
                                    5. Avantaj  ve  dezavantaj  tablosu
                                       hazırlayarak prototipini yeniden
                                       gözden geçirir.

                                    6. Prototip geliştirme kartı hazır-
                                       layarak birinci prototipin temel
                                       özelliklerini ve yeniden proto-
                                       tip  için  sahip  olması  gereken
                                       bakışı belirler.
                                    7. Eğer  gerek  görülürse  ikinci
                                       prototipin  taslak  çizimini  ya-
                                       parak gerekli ihtiyaç malzeme
                                       listesini hazırlar.
                                    8. İkinci prototipi geliştirir.
               ÖĞRETMENE NOT
                                    9. Çalışmaları  sırasındaki  karar
                                       ve davranışlarının kendisi/baş-
                                       kaları üzerindeki etkisini ve so-
             Prototipi test edip       nuçlarını değerlendirir.
             değerlendirme aşa-
             masında kazanılması    10. Öğrenme yaşantıları sırasında
             hedeflenen öğrenme        arkadaşlarına  karşı  saygılı  ve
             yaşantılarının gerçek-    özenli davranır.
             leşme düzeyi ölçme     11. Çalışmalar sırasında ekip arka-
             ve değerlendirme          daşlarına  ve  görevlerine  karşı
             araçlarıyla ortaya        sorumlu davranır.
             konulur. Burada örnek
             bir ölçme değerlen-    12. Duygu ve düşüncelerini sözlü ve
                                       yazılı olarak ifade eder.
             dirme aracı olarak
             dereceleme ölçeği      13.  Çalışmalar  sırasında  ele  alınan
             verilmiştir. 5 = Çok iyi, 4   ana sorunu tanımlar, analiz ya-
             = İyi, 3 = Orta, 2= Kabul   parak gerekli çıkarımlara ulaşır.
             edilebilir, 1 = Geliştiril-  14.  Çalışmalar  sırasında  bilgi  ve
             mesi gerekli şeklinde     iletişim  teknolojilerini  aktif  ve
             puanlama yapılacaktır.    bilinçli olarak kullanır.



 72                                                                                                   73
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79