Page 75 - Tasarım Odaklı Düşünme ile Proje Hazırlama
P. 75
SUNMA VE YAYGINLAŞTIRMA
• Bu bölümde test edilen ve uygunluğu tespit edilen yenilikçi ürün veya proto-
tiplerin yaygınlaştırma süreçleri planlanır.
• Proje tasarımı ve pazarlamasına yönelik stratejiler geliştirilir.
• Ürüne isim bulma, logo tasarlama, tanıtım için medya içerikleri geliştirme
gibi ürün tanıtımına yönelik basamaklar uygulanır.
• Ulusal ve uluslararası proje yarışmalarının genel ilke ve ölçütleri genel ağ
üzerinden araştırılır ve araştırma verilerinden hareketle prototipin en son
hâlinin sınıfta veya okulda sunumunun yapılması sağlanır.
• Hazırlanan projeler ile ulusal ve uluslararası proje yarışmalarına katılım sağ-
lanır.
• Patent veya faydalı model örnekleri, patent alma süreci ve kurumların destek-
leri araştırılır.
1. ADIM Tasarım/Çalışma Alanı
PROJE Proje Adı:
TANITIMINA AKILLI
TRAFİK
YÖNELİK POS- SİSTEMİ
TER HAZIRLA-
MA VE LOGO
TASARIMI
Proje tanıtımı için logo tasarlanmıştır. Logo Figma
ÖĞRETMENE NOT
(https://www.figma.com) web 2.0 aracı ile tasarlan-
mıştır.
2. ADIM
PROJE Öğrencilere öneri olarak projelerinin Web 3.0 aracı
TANITIMINA olan Spatial (https://spatial.io) ile Metaverse dünya-
YÖNELİK WEB sında projenin toplantısı ve sergisi tasarlayabilecek-
SİTESİ VE SA- leri ve film yapabilecekleri belirtilebilir.
NAL SERGİ
OLUŞTURMA
74 75