Page 32 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 32

1.12. TEMEL BAZI PROJE TERİMLERİ






                  >  Hibe Sahibi Kurum veya Kuruluş: Proje teklif çağrısının önceliklerini belirleyen ve bu önce-

                     likler doğrultusunda asıl fon sağlayan kurum veya kuruluştur.
                  >  Hibe: Bir proje için uygun harcamalar karşılığında verilecek maddi kaynak hibe olarak adlan-
                     dırılır. Hibenin karşılığı proje ve proje faaliyetlerindeki uygun harcama kalemleri olup projenin
                     başarıyla tamamlanması için kullanılması beklenir.
                  >  Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı: Proje Döngüsü Yönetimi sürecine ilişkin olarak proje fikrinin ne-

                     den-sonuç, araç-sonuç sorgulamalarına göre oluşturulmasını sağlamaya yönelik iş, işlem ve basa-
                     makları içeren sürece verilen addır.
                  >  Ortak: Bazı proje teklif çağrıları, projelere ortaklı başvurulmasını ister. Ortakların kim olabile-

                     ceği teklif çağrısı veya proje başvuru rehberinde tanımlanır.
                  >  Paydaş: Projenin hazırlanması sırasında doğrudan veya dolaylı olarak iş birliği ve iletişim için-

                     de olunan doğrudan yararlanıcı veya projeye dolaylı olarak destek verecek kişi ve/veya kurum
                     kuruluşların tümü. Projelerde proje ekibi, gönüllüler, çalışanlar ve yönetimin yanı sıra kamu ku-
                     rumları, üniversiteler, akademik dünya, sivil toplum örgütleri, özel sektör kuruluşları yer alabilir.
                  >  Proje Döngüsü Yönetimi: Proje yazma, hazırlama sürecinin sistematiğidir. Projeler bu yön-

                     tem dikkate alınarak yazılır, planlanır. Proje Döngüsü Yönetimi, bir fikri gerçekleştirmek üzere
                     öngörmeniz gereken süreci size planlı bir yol haritasıyla sunar. Proje yazmak isteyenlerin Proje
                     Yönetim Döngüsü adımlarını izlemesi önerilmektedir. Bir zorunluluk olmamakla birlikte Proje
                     döngüsü yönetimi adımlarını takip etmek proje sürecini sağlıklı bir şekilde yürütmek için önemli
                     yararlar sağlayabilir.
                  >  “Proje Döngüsü Yönetimi” denildiğinde uygulamak istediğiniz proje fikrinin belirlenmesi ile baş-

                     layan, tüm faaliyetlerin yürütülme aşamalarını kapsayan süreç akla gelmektedir. Proje konu-
                     sunun belirlenmesinden uygulanmasına tüm sürecin belirli bir sistematiğe göre tasarlanması
                     proje döngüsü yöntemi ile belirlenmektedir. Proje yönetim döngüsü, Avrupa Birliği tarafından
                     kullanılan ve proje hazırlama sürecinin doğru planlanması, etkinliğinin arttırılması için tercih
                     edilen bir yöntemdir. Proje döngüsünün aşamaları;


                        1. Fikrin belirlenmesi
                        2. Proje fikrinin analiz edilmesi

                        3. Projenin planlanması
                        4. Projeye kaynak bulunması
                        5. Faaliyetlerin uygulanması
                        6. İzleme ve değerlendirme
















                                                           32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37