Page 118 - 3 Adım TYT Türkçe
P. 118

TÜRKÇE                                                                                         2. ADIM


        5.   Muhabir:                                          6.   Gazeteci:

            (I) ----                                               (I) ----

            Araştırmacı: Müziğin yaratıcılık üzerindeki etkisini öğrenmek      Sanatçı: Bizim şu 1950 kuşağı, şimdi düşünüyorum da sıkı
            amacıyla 155 katılımcıyla yaptığımız araştırmada katılımcıla-  bir kuşaktı. Birbirine benzemeyen, daha önce de Türk yazı-
            rı beş gruba ayırdık. Bunların dördüne farklı birer müzik türü   nında pek örneği olmayan yapıtlar verdi. Onlardan birini, iki-
            eşliğinde testler yaptık. Beşinci grup ise testleri sessiz ortam-  sini burada anmam doğru olmaz. Tümünün yapıtlarını günü
            da tamamladı. Testler iki düşünme türünü belirlemek üzere   gününe izledim. Birçoğunun da yayımcısı oldum. Bu bile on-
            tasarlanmıştı: Yeni fikirler üretme sürecini tanımlayan ıraksak   lara duyduğum ilginin, yakınlığın kanıtı olsa gerek.
            düşünme ve bir problem için en iyi çözüm bulmaya yönelik
                                                                   Gazeteci:
            yakınsak düşünme.
                                                                   (II) ----
            Muhabir:
                                                                   Sanatçı:  Var. Ama hoşlanmadıklarım, okuyamadıklarım daha
            (II) ----
                                                                   fazla. Bizler Türkçenin işçileri olarak görüyorduk kendimizi.
            Araştırmacı:  Katılımcıların  neşeli  olduğunu  düşündükleri   Dili ne kadar önemsersek önemseyelim, yeterince önemse-
            müzikleri dinlediği zaman daha yaratıcı olduğunu, sessiz or-  mediğimizi düşünürdük. Bugünün genç ve ünlü yazarlarında
            tamda çalışan insanlardan daha eşsiz fikirler ortaya koyduk-  bu özeni göremiyorum. Bir de, yazılanların çoğunu, öykü ya
            larını gözlemledik. Hüzünlü, kaygılı ve sakin bulunan müzik-  da roman, son derece şematik buluyorum. Ortak konuları var.
            lerde ise böyle bir etki gözlemlenmedi.                Okuru da fazla önemsiyorlar. İtici güç, sanki yaratmak değil
                                                                   de üne kavuşmak ya da ünü sürdürmek. Aralarında birkaç
            Bu diyalogda boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden han-
                                                                   Küçük İskender olsun isterdim.
            gileri sırayla getirilmelidir?
                                                                   Bu  diyalogda  numaralanmış  yerlere  aşağıdakilerden
            A)  I. Araştırmanızda neyi ispat etmeyi amaçladınız?
                                                                   hangisi getirilmelidir?
                  II. Müzik türlerinin farklılığı katılımcıların yaratıcı düşün-
                                                                   A)  I. Kuşağınızdan en çok sevdiğiniz yazarlar kimlerdir?
               me becerilerinde farklılık oluşturdu mu?
                                                                      II. Şimdiki genç yazarlardan sevdikleriniz var mı?
            B)  I. Araştırmanızı hangi konuda nasıl bir metot kullanarak
               gerçekleştirdiniz?                                  B)  I. 1950 kuşağı hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
                  II.  Araştırmanın  sonucunda  müziğin  yaratıcı  düşünme      II. Yeni kuşak yazarları sizin kuşağınızdan farklı kılan ne?
               üzerindeki etkisiyle ilgili hangi bilgileri elde ettiniz?
                                                                   C)  I. Size göre yazın hayatına en fazla katkı sağlayan kuşak
            C)  I. Bu araştırmada kullandığınız testlerin özellikleri nelerdir?   hangisi?
                  II. Bu araştırmayla insanların yaratıcı fikirlerinin dinledik-     II. Yeni dönem sanatçılarının üretim odağında ne var?
               leri müzikten etkilendiğini söyleyebilir misiniz?
                                                                   D)  I.  1950’li  yıllarda  kimlerin  eserlerini  yayımlamayı  tercih
            D)  I. Katılımcı sayısı yaptığınız araştırmada etkili bir fak-  ettiniz?
               tör müydü?
                                                                      II. Küçük İskender’i çağdaşlarıyla kıyasladığınızda neler
                  II. Iraksak düşünme mi yoksa yakınsak düşünme mi din-  söylersiniz?
               lenilen müzik türünden daha çok etkilendi?
                                                                   E)  I. Ferit Edgü 1950 kuşağının yazarı mı yayımcısı mı?
            E)  I. Yeni araştırmanızda insanlara neyle ilgili veriler sunma-
                                                                      II. Eserlerini yayımlamak istediğiniz yeni kuşak yazarlar
               yı planlıyorsunuz?
                                                                      var mı?
                II. Araştırmanızdan yola çıkarak yaratıcı fikirlere ihtiyaç
               duyan kişilerin hangi türde müziklerle çalışmasını tavsiye
               edersiniz?





















        116
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123