Page 123 - 3 Adım TYT Türkçe
P. 123

TÜRKÇE                                   TYT        2.
                                                                                                          ADIM
                                                            Çoklu Paragraf - 1








          1-2. soruları aşağıdaki parçaya göre cevaplayınız.      3-4. soruları aşağıdaki parçaya göre cevaplayınız.

            Kudüs’te,  kutsal  Beytü’l-Makdis  arazisindeki  birçok  yapıya   İnsanlık tarihi boyunca hep var olan iletişim artık yeni bir bo-
            Hz.  Ömer’den  başlayarak  günümüze  kadar  pek  çok  hayır-  yut kazanmıştır. Hızla gelişen teknoloji, giderek artan istek ve
            sever  katkıda  bulunmuştur.  Hayırseverlerin  kimi  bu  alanda   ihtiyaçlar birtakım iletişim araçlarının gelişmesini sağlamıştır.
            imaret  yaptırıp  içini  aşevi  olarak  kullanılması  maksadıyla   Bu iletişim araçları, günümüzde iyice popüler olan internet ve
            kazanlarla  doldurmuş;  kimi  ise  ibadet  mekânlarına  gümüş   sosyal medya paylaşım ağlarıdır. İnsanlar internet ve sosyal
            buhurdanlıklar, Kur’an cüzleri ve kitabeler bağışlamıştır. Bu   ağlar sayesinde yeni iletişim fırsatları keşfetmişler ve kullan-
            kutsal  arazi  içinde  nice  hayırsever  insanın  farklı  yüzyıllara   maya  başlamışlardır.  Geleneksel  kitle  iletişim  araçlarından
            ait emeklerini ve eserlerini görebileceğiniz yerlerden biri de   farklı olarak sosyal medya kullanımı, hızla genişleyen bir etki
            İslam Müzesidir. İlk olarak 1923’te Aksa avlusunun dışında,   alanı yaratmaktadır. Sosyal ağlar insanlara düşüncelerini ve
            Nasır Kapısı’na girmeden sağda hizmet vermeye başlamıştır.   eserlerini paylaşacakları imkânlar yaratmakta, paylaşım ve tar-
            1929’da ise Mescidi Aksa Ulu Camii ’nin batı tarafındaki bi-  tışmanın esas olduğu bir medya sunmaktadır. Sosyal medya
            nasına taşınmıştır. Bu bina iki parçadan oluşmakta: Mescide   olarak  kullandığımız  bu  ortamlar,  kullanıcı  tabanlı  olmasının
            doğru uzanan kısım Memlûklüler; mescide dik, güney duva-  yanında kitleleri ve insanları bir araya getirmesi ve araların-
            rına doğru uzanan bina ise Haçlılar Dönemi’nden kalmadır.   daki etkileşimi arttırması bakımından da önem taşımaktadır.
            Müzenin güney duvarı boyunca uzanan ikinci kısmı Haçlıların   Kurum ve kuruluşlar da artık ulaşmak istedikleri hedef kitlelere
            Kudüs’ü işgalleri döneminde saraya ait konaklama yeri olarak   sosyal medya aracılığıyla ulaşmakta ve mesajlarını bu yolla
            inşa edilmiştir. Daha sonra saray olarak kullanıldığı binalarla   iletebilmektedir. Sosyal medyayı yalnızca kişiler değil kurumlar
            birlikte Tapınak Şövalyeleri’ne terk edilmiştir. Şövalyeler bu-  da hem kurum içi iletişim hem de kurumsal görünürlük sağla-
            rayı ibadet ve kılıç eğitim yeri olarak kullanmıştır.   mak amacıyla kullanmaktadır. Bu, iletişimin hızlı ve katılıma
                                                                   açık olarak sağlanmasında önemli bir rol oynamaktadır. Her
        1.   Kudüs’teki İslam Müzesiyle ilgili,
                                                                   geçen gün artan kullanıcı sayısıyla sosyal medya, hayatımızın
             I. İlk  olarak  Hz.  Ömer  zamanında  kurulmuş  ve  insanların   bir parçası hatta odak noktası hâline gelmiştir.
               hizmetine sunulmuştur.
                                                               3.   Bu parçadan aşağıdakilerin hangisine ulaşılamaz?
             II. Müzenin yapımında birçok hayırseverin desteği vardır.
                                                                   A)  İnsanlar iletişim için geçmişte ve günümüzde değişik ka-
            III. Müzede hayırseverlerin değişik yüzyıllara ait eserleri ser-
                                                                      nallardan faydalanmışlardır.
               gilenmektedir.
                                                                   B)  Toplumun  değişen  ihtiyaçları  doğrultusunda  iletişim  ka-
            IV. Binanın ikinci kısmı Haçlılar tarafından misafirhane olarak
                                                                      nalları da geliştirilmiştir.
               inşa edilmiştir.
                                                                   C)  Günümüzde geleneksel iletişim araçlarından çok, sosyal
            ifadelerinden hangileri doğrudur?                         medya kullanımı yaygınlaşmıştır.

            A) Yalnız I                             B) Yalnız II                        C) III ve IV                      D)  Popüler iletişim kanalları, insanlar arasında buz kırıcı bir
                                                                      etkiye sahip olabilmektedir.
                               D) II, III ve IV                    E) I, II, III ve IV
                                                                   E)  Sosyal ağlar, bireylerin ve toplumun hayatlarının merke-
                                                                      zinde yer alabilmektedir.





        2.   Bu  parçanın  anlatımıyla  ilgili  aşağıdakilerden  hangisi
                                                               4.   Bu parça için en uygun başlık aşağıdakilerden hangisidir?
            söylenemez?
                                                                   A)  Sosyal Medyanın İşlevleri
            A)  Niteleyici sözcükler kullanılmıştır.
                                                                   B)  İletişim Kanallarının Çeşitleri
            B)  Tanık göstermeden yararlanılmıştır.
                                                                   C)  Geleneksel İletişim Araçlarından Popüler İletişim Araçla-
            C)  Açıklayıcı anlatıma yer verilmiştir.
                                                                      rına Geçiş
            D)  Betimlemeden yararlanılmıştır.
                                                                   D)  Sosyal Medyanın İletişimdeki Önemi
            E)  Karşılaştırma yapılmıştır.
                                                                   E)  Sosyal Medyanın Bireysel ve Kurumsal Kullanımı



                                                                                                             121
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128