Page 113 - 3 Adım TYT Türkçe
P. 113

TÜRKÇE                                   TYT        3.
                                                                                                          ADIM
                                                            Paragrafta Yapı - 2







        2019 TYT                                               2020 TYT

        1.   Muhabir:                                          2.   (I) Asya’dan gelen göç dalgaları zaman zaman Batı Avrupa
                                                                   ülkelerinde büyük direnişleri tetiklemiştir. (II) Bununla beraber
            (I) ----
                                                                   düşük doğum oranıyla başa çıkabilmek için Batı Avrupa, doğ-
                                                                   rudan göçmenlere ihtiyaç duymuştur. (III) Batı Avrupalıların
            Yönetmen:
                                                                   iş, kültür ve kimlik açısından tehdit altında olduklarına dair olu-
            — Sinema gerçek hayattan alınmış formlarla uğraşıyor, onla-  şan kaygı, direnişlerin temelini oluşturur. (IV) Düşüncelerinde
            rı işliyor. Film yönetmeninin uğraşı, bana beyaz perdede yeni   haklı olsalar da göçün topluma kazandırdığı değerlerin altı çi-
            bir  hayatın  doğmasıyla  bağlantılı  olarak  yaratma  eylemini   zilirse bu kaygıların giderilmesi de kolaylaşır. (V) Göçmenleri
            hatırlatıyor. Sinemanın bu yönünü diğer sanat dallarına göre   ağırlayan  toplumlar,  çeşitliliği  bir  zenginlik  olarak  görmeye
            daha olağanüstü buluyorum.                             başladığında tehdit ve kaygının sadece toplumsal bir refleks
                                                                   olduğu anlaşılır.
            Muhabir:
                                                                   Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi düşün-
            (II) ----
                                                                   cenin akışını bozmaktadır?
            Yönetmen:
                                                                   A)  I           B) II           C) III          D) IV            E) V
            — Aralarında bir bağlantı olduğu aşikâr çünkü filmlerimdeki
            üç  karakter  hayatlarındaki  dönüm  noktalarında  analiz  edili-
            yor. Kahramanların üçü de inançlarından vazgeçmiyor, ken-
            dilerine sadık kalıyorlar. Bu anlamda bu üç kahraman yani
            İvan, Rublev ve Kris bir bütün oluşturuyor.
            Bu diyalogda boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden han-
            gisi sırasıyla getirilmelidir?

            A)  I. Müzik ve resim çalışmalarınızı yarıda bırakıp sinemaya
               yönelmeniz nasıl karşılandı?
                                                               2020 TYT
               II. Filmlerinizdeki üç oyuncunun benzer özelliklere sahip
               olmasıyla neyi amaçladınız?                     3.   İnsanlar duygu ve akıl arasında tutturdukları dengeyle ayakta
            B)  I. Sinemaya ilginiz ne zaman ve nasıl başladı, sinemanın   kalır ve yaşam denen yolda ilerler. Bunlardan birinin, kontro-
               yaşamınızdaki yeri nedir?                           lü tamamen ele geçirmesi felaket getirebilir. Bu gerçek şöyle
                                                                   bir benzetmeyle aktarılır: Bir at arabasındasınız ve arabanız,
               II.  Filmlerinizde  erkek  karakterlerin  psikolojisine  ağırlık
                                                                   güçlü iki at tarafından çekiliyor. Atlardan biri aklın, diğeri duy-
               vermenizin nedeni nedir?
                                                                   gunun temsilcisi. Bir at sizi sürekli yolun bir tarafına, öbürü de
            C)  I. Sinemanın sizin için ifade ettiği anlamı biraz açar mısınız?   diğer tarafına çekmeye çalışıyor. Sizin işiniz ----.
               II.  Karakterlerinizi  sinemaya  aktarırken  ilham  aldığınız
                                                                   Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağıdaki-
               film karakterleri var mı?
                                                                   lerden hangisi getirilmelidir?
            D)  I. Sinemaya yönelerek film yapmaya başlama gerekçeniz
                                                                   A)  güvenli bir şekilde ilerleyebilmek için dizginleri sıkıp ikisini
               neydi?
                                                                      de kontrol altında tutmaktır
               II. Filmlerinizin üç kahramanı arasındaki ilişkinin niteliği
                                                                   B)  bir tarafın sizi uçuruma yuvarlamaması için arabadan at-
               hakkında neler söyleyebilirsiniz?
                                                                      layacağınız anı iyi belirlemektir
            E)  I. Filmlerinizdeki hikâyelerin gerçekçi olmasını neye bağ-
                                                                   C)  bu iki atın fırsatlar sundukları kadar kötü bir son getirebi-
               lıyorsunuz?
                                                                      leceğini de aklınızda tutmaktır
               II. İnsan yaşamının açmazlarını Ivan, Rublev ve Kris ka-
                                                                   D)  atların çekişmesinin ilerlemenize engel olduğunu görün-
               rakterleri üzerinden verme fikri nasıl ortaya çıktı?
                                                                      ce güvenilir olan atı seçmektir
                                                                   E)  rasyonellik adına aklınızın buyruğuna girmek yerine sez-
                                                                      gilerinize kulak vermektir




                                                                                                             111
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118