Page 113 - 3 Adım TYT Türkçe
P. 113
TÜRKÇE TYT 3.
ADIM
Paragrafta Yapı - 2
2019 TYT 2020 TYT
1. Muhabir: 2. (I) Asya’dan gelen göç dalgaları zaman zaman Batı Avrupa
ülkelerinde büyük direnişleri tetiklemiştir. (II) Bununla beraber
(I) ----
düşük doğum oranıyla başa çıkabilmek için Batı Avrupa, doğ-
rudan göçmenlere ihtiyaç duymuştur. (III) Batı Avrupalıların
Yönetmen:
iş, kültür ve kimlik açısından tehdit altında olduklarına dair olu-
— Sinema gerçek hayattan alınmış formlarla uğraşıyor, onla- şan kaygı, direnişlerin temelini oluşturur. (IV) Düşüncelerinde
rı işliyor. Film yönetmeninin uğraşı, bana beyaz perdede yeni haklı olsalar da göçün topluma kazandırdığı değerlerin altı çi-
bir hayatın doğmasıyla bağlantılı olarak yaratma eylemini zilirse bu kaygıların giderilmesi de kolaylaşır. (V) Göçmenleri
hatırlatıyor. Sinemanın bu yönünü diğer sanat dallarına göre ağırlayan toplumlar, çeşitliliği bir zenginlik olarak görmeye
daha olağanüstü buluyorum. başladığında tehdit ve kaygının sadece toplumsal bir refleks
olduğu anlaşılır.
Muhabir:
Bu parçada numaralanmış cümlelerden hangisi düşün-
(II) ----
cenin akışını bozmaktadır?
Yönetmen:
A) I B) II C) III D) IV E) V
— Aralarında bir bağlantı olduğu aşikâr çünkü filmlerimdeki
üç karakter hayatlarındaki dönüm noktalarında analiz edili-
yor. Kahramanların üçü de inançlarından vazgeçmiyor, ken-
dilerine sadık kalıyorlar. Bu anlamda bu üç kahraman yani
İvan, Rublev ve Kris bir bütün oluşturuyor.
Bu diyalogda boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden han-
gisi sırasıyla getirilmelidir?
A) I. Müzik ve resim çalışmalarınızı yarıda bırakıp sinemaya
yönelmeniz nasıl karşılandı?
2020 TYT
II. Filmlerinizdeki üç oyuncunun benzer özelliklere sahip
olmasıyla neyi amaçladınız? 3. İnsanlar duygu ve akıl arasında tutturdukları dengeyle ayakta
B) I. Sinemaya ilginiz ne zaman ve nasıl başladı, sinemanın kalır ve yaşam denen yolda ilerler. Bunlardan birinin, kontro-
yaşamınızdaki yeri nedir? lü tamamen ele geçirmesi felaket getirebilir. Bu gerçek şöyle
bir benzetmeyle aktarılır: Bir at arabasındasınız ve arabanız,
II. Filmlerinizde erkek karakterlerin psikolojisine ağırlık
güçlü iki at tarafından çekiliyor. Atlardan biri aklın, diğeri duy-
vermenizin nedeni nedir?
gunun temsilcisi. Bir at sizi sürekli yolun bir tarafına, öbürü de
C) I. Sinemanın sizin için ifade ettiği anlamı biraz açar mısınız? diğer tarafına çekmeye çalışıyor. Sizin işiniz ----.
II. Karakterlerinizi sinemaya aktarırken ilham aldığınız
Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağıdaki-
film karakterleri var mı?
lerden hangisi getirilmelidir?
D) I. Sinemaya yönelerek film yapmaya başlama gerekçeniz
A) güvenli bir şekilde ilerleyebilmek için dizginleri sıkıp ikisini
neydi?
de kontrol altında tutmaktır
II. Filmlerinizin üç kahramanı arasındaki ilişkinin niteliği
B) bir tarafın sizi uçuruma yuvarlamaması için arabadan at-
hakkında neler söyleyebilirsiniz?
layacağınız anı iyi belirlemektir
E) I. Filmlerinizdeki hikâyelerin gerçekçi olmasını neye bağ-
C) bu iki atın fırsatlar sundukları kadar kötü bir son getirebi-
lıyorsunuz?
leceğini de aklınızda tutmaktır
II. İnsan yaşamının açmazlarını Ivan, Rublev ve Kris ka-
D) atların çekişmesinin ilerlemenize engel olduğunu görün-
rakterleri üzerinden verme fikri nasıl ortaya çıktı?
ce güvenilir olan atı seçmektir
E) rasyonellik adına aklınızın buyruğuna girmek yerine sez-
gilerinize kulak vermektir
111