Page 151 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 151
66
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
FELSEFE 10
3. Ünite: Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri Kazanım: 10.3.6. Siyaset felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
Alan Becerileri: Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade Etme ve Yazma Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi ÖĞRETMEN
Genel Beceriler: Yaratıcı Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi ERDEMLİ YÖNETİCİ 30 dk.
Etkinliğin Amacı İdeal devlet düzeninde yöneticide bulunması gereken özellikleri değerlendirebilme. Grup
Gerekli Materyaller: Çalışma kâğıdı, etkileşimli tahta
1. Yönerge 20 dk.
Öğrencilere Fârâbî’nin “Erdemli Şehir” adlı eserinde yöneticilerde olması gerektiğini düşündüğü özellikleri sıraladığını
ve bu özelliklerden bazılarının aşağıdaki şekilde verildiğini belirtiniz. Şekilde her özelliğin karşısına “a” ve “b” bölümle-
rinin eklenmiş olduğunu ifade ediniz. Öğrencilere her bir özellik için “a” bölümüne o özelliğin varlığına neden gerek du-
yulduğunu “b” bölümüne ise söz konusu özelliğe katılıp katılmadıklarını gerekçeleriyle beraber yazmalarını söyleyiniz.
Kendi fiillerini gerçekleştirebilecek güce sahip olması gerekir. Kendi üzerine
a düşen görevleri gerektiği gibi yerine getirebilmelidir. Gerektiğinde savaşa
Evvela vücudunun tam ve her orga- katılmalı ve savaşı yönetebilmelidir.
nının kıvamında olması lazımdır. Ben bu görüşe katılmıyorum. Günümüzde teknolojik ürünler sayesinde
b kimseye ihtiyaç duymadan bağımsız bir yaşam sürdürebilir, üzerlerine
düşen görevleri rahatça yapabilirler.
a
Kendisine söylenen her şeyi tabia-
tıyla iyi kavrayıp anlaması lazımdır.
b
Güzel konuşmasını bilmeli ki a
zihnindeki her şeyi açıkça izah
edebilsin. b
a
Öğretmeyi ve öğrenmeyi sevmesi,
her şeyi kolayca öğretmesi lazımdır.
b
Yemeye, içmeye ve hazlara düşkün a
olmaması ve tabiatıyla oyundan
sakınması lazımdır. b
Adaleti ve adalet ehlini sevmesi, is- a
tibdattan, zulümden ve zalimlerden
nefret etmesi lazımdır. b
2. Yönerge 10 dk.
Öğrencileri 3-4 kişilik gruplara ayırıp onlara bir yöneticide bulunması gereken özelliklerin neler olması gerek-
tiğine dair bir liste hazırlamalarını söyleyiniz. Daha sonra grupları birleştirip ortak bir liste oluşturunuz. Sınıf
panosunda bu özelliklerin sergilenmesini sağlayınız.
149
Hazırlayan: Bahattin PENEZ