Page 153 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 153

67
            Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                FELSEFE 10
             3. Ünite: Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri    Kazanım: 10.3.7. Sanat felsefesinin konusunu ve sorularını açıklar.
            Alan Becerileri: Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade Etme ve Yazma Becerisi           ÖĞRETMEN
            Genel Beceriler: Düşünme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
             Etkinlik İsmi                            GUERNİCA                                  25 dk.
             Etkinliğin Amacı  Guernica tablosunu sanatta gerçeklik açısından değerlendirebilme.  Bireysel
             Gerekli Materyaller: Çalışma kâğıdı, etkileşimli tahta
             1. Yönerge
             Öğrencilerin aşağıdaki “Guernica” tablosunu sanat eserinin özellikleri açısından inceleyip metni okumalarını
             ve bunlardan hareketle ilgili soruları cevaplamalarını sağlayınız.




















                                                                         Pablo Picasso (Pablo Pikaso), “Guernica”, 1937
            Guernica’nın Çıkışı
            I ve II. Dünya Savaşı yılları arasında İspanya’da yaşanan olaylar İtalya ve Almanya’nın etkileriyle iç
            savaşa dönüşür. 26 Nisan 1937’de Guernica kasabası uçaklarla bombalanır. Birçok sivil insan hayatını
            kaybeder. İç savaşa kayıtsız kalamayan Picasso yaşananlara tepki gösterir, yaşananları kınamak ve güç
            kullananları protesto etmek amacıyla 1937’de Paris’te düzenlenecek teknoloji temalı Dünya Fuarı’na bir
            eser hazırlamaya başlar. Çalışmaları sırasında Guernica bombalanınca orada yaşananları resmetmeye
            karar verir.
            a.  Bu sanat eserinde ne tür ayrıntılar dikkatinizi çekmektedir?

                   Öğretmene Not
                   Öğrencilere çizimde yer alan yüzlerdeki ifade ve ayrıntılara odaklanmalarını söyleyiniz.

            b.  Picasso’nun eseri oluşturma amacıyla çizimleri örtüşmekte midir? Neden?


                  Öğretmene Not
                  Öğrencilerin sembollerle savaş arasında ilişki kurmalarını sağlayınız.
             2. Yönerge
             Öğrencilerin aşağıda verilen metni okumalarını ve ilgili soruları cevaplamalarını sağlayınız.

             Guernica’nın Oluşumu
             Picasso, “Guernica” için ön bir taslak olabilecek büyük bir tuval hazırladı. Bu taslağın ortasına zalimliğe
             karşı sıkılan yumruğu, yaşanan acıları, kucağında çocuğu ile feryat eden kadını yerleştirdi. (…) Kadın ve
             çocuğun yanındaki boğayı hareket ettirdi, mızrağı da belirginleştirdi ve göze çarpacak bir yerde atın ba-
             şını yukarı kaldırdı. (…) Sonra Picasso bütün renk ve dokuları kaldırdı. Renkleri gizledi. Çünkü renkler,
             resimdeki çarpışmadan daha çok ilgi çekiyordu. Siyah, beyaz ve grinin tonlarını seçti çünkü “Guernica”
             zor zamanların resmiydi. (…) Picasso, resme 20. yy. teknolojisinden tek bir imge ekledi. Sanat tarihçi-
             lerine göre İspanya’da elektrik ampulü “bombia” olarak adlandırılır ve “bombia”ya kısaca “bomb” denir.
             Bomba-bombia teknolojinin bizi yok eden korkunç gücü için şairane bir mecazi sözcüktür. (1)



                                                                                                   151
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158