Page 149 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 149

65
            Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                FELSEFE 10

                        “TÜRKİYE’NİN BEKLENMEDİK KONUKLARI: MÜLTECİ DENEYİMİ”
                                                    ETKİNLİĞİ
                                           ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KÂĞIDI



             1.  Öğretmeniniz bir sonraki hafta “mülteci öğrencilerin dil ve iletişim problemleri” üzerine “altı şapkalı
                düşünme tekniği” ile bir etkinlik yapacağınızı duyuracak. Bu etkinliğin konusunu anlamak için aşağıdaki
                metni okuyunuz.

            Göçmen, yaşadığı ülkesini kendi isteğiyle daha iyi yaşam koşullarına ulaşmak amacıyla terk eden kişi
            olarak kabul edilir,
            Mülteci ülkesini zorunlu sebeplerden dolayı terk eden kişi olarak görülür. Mültecilerin Statüsüne İliş-
            kin 1951 Sözleşmesi’ne göre mülteci, “ırkı, dini, milliyeti, belli bir sosyal gruba mensubiyeti veya siyasi
            düşünceleri nedeniyle zulüm göreceği konusunda haklı bir korku taşıyan, bu yüzden ülkesinden ayrılan
            ve korkusu nedeniyle geri dönemeyen veya dönmek istemeyen kişi”dir.
            Sığınmacı ise mülteci olduğu iddiasıyla ülkesini terk eden ama mültecilik statüsü başvurusu sonuçlan-
            mamışken mülteci sığınma başvurusu kabul edilen kişidir.




             2.  Öğretmeniniz etkinliği gerçekleştirmeniz için sınıfta altı grup oluşturacaktır. Her bir gruba sırasıyla aşağıda
                belirlenmiş olan şapka renklerini ve onlara yönelik açıklama dağıtacaktır. Göreviniz verilen açıklamayı
                kullanarak kendi şapka renginize uygun 5 dakikayı aşmayan bir sunu gerçekleştirmektir. Sunu için öğret-
                meninizin altı şapka düşünme tekniği ile ilgili yapacağı açıklamaları dikkatlice dinleyiniz.



                         1. Grup: Beyaz Şapka
                         Beyaz renk tarafsızlığın simgesidir. Bu grup konuyla ilgili araştırma yaparak somut
                         bilimsel verileri sınıfa getirip sunmalıdır. Konuyla ilgili bilimsel makaleleri araştırmalı
                         ve istatistiki bilgiler içeren bir çalışma yapmalıdır.








                         2. Grup: Kırmızı Şapka
                         Olaya duygusal açıdan bakanların oluşturduğu gruptur. Bu grup göç etmek zorunda kal-
                         manın toplum ve bireyin duygusal yaşamını nasıl etkilediğini içeren çalışma yapmalıdır.








                          3. Grup: Siyah Şapka
                          Siyah renk karamsarlığı simgeler. Olaya karamsar olarak bakanların oluşturduğu grup-
                          tur. Bu grup mülteci deneyiminin insan ve toplum yaşamındaki yıkımları, olumsuz
                          sonuçları ele alıp ortaya koyan bir çalışma yapmalıdır.








                                                                                                   147
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154