Page 145 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 145
64
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
FELSEFE 10
3. Ünite: Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri Kazanım: 10.3.5. Din felsefesinin konusunu ve sorularını açıklar.
Alan Becerileri: Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade Etme ve Yazma Becerisi ÖĞRETMEN
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Etkinlik İsmi TANRI’NIN VARLIĞI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLER 40 dk.
Etkinliğin Amacı Tanrı’nın varlığına ilişkin yaklaşımları değerlendirebilme. Grup
Gerekli Materyaller: Etkileşimli tahta
1. Yönerge 10 dk.
Öğrencilerin yapacakları etkinliğe hazırlanmaları için aşağıdaki aşamaları sırasıyla takip ediniz.
✓ Öğrencileri altı gruba ayırıp her bir gruba Tanrı’nın varlığı ile ilgili “Teizm-Deizm-Panteizm-Panente-
izm-Ateizm-Agnostisizm” görüşlerinden birini vererek araştırmaları için görevlendiriniz.
✓ Tüm araştırmanın sadece genel ağda “Dergipark” sitesinden yapılacağını duyurunuz. Dergipark’ın TÜBİ-
TAK ULAKBİM tarafından Eylül 2013 tarihinde kurulan ulusal akademik dergi sitesi olduğunu ve burada
sadece bilimsel yayınların yayımlandığını ifade ediniz.
✓ “Dergipark” sitesi içindeki “Dergipark’ta ara” bölümüne kendi araştırma konularını yazarak arama yap-
malarını söyleyiniz.
✓ Arama sonucunda ulaştıkları makalelerden aşağıdaki araştırma soruları çerçevesinde bilgi edinmeleri
gerektiğini belirtiniz. Bu soruları öğrencilere kısaca açıklayınız.
Öğretmene Not
Araştırma yapmaları için iki hafta süreleri olduğunu ve etkinliğin hangi derste yapılacağının önceden
duyurulacağını söyleyiniz.
En fazla iki sayfa uzunluğunda referansları gösterilmiş, kaynakçası olan, araştırma ve değerlendirme
sorularını içeren bir metin yazmaları gerektiğini belirtiniz. Bu metnin yazı ölçüleri ve değerlendirme
soruları aşağıda verilmiştir. Bunların açıklamalarını öğrencilere yapınız.
Araştırma Soruları
• Araştırılan görüş din felsefesi literatüründe nasıl tanımlanmaktadır?
• Araştırılan görüşün temel dayanakları nelerdir?
• Araştırılan görüşe yönelik eleştiriler nelerdir?
Yazının Ölçüleri
• Yazı tipi “Time New Roman”
• Yazı puntosu “12”
• Satır aralığı “tek”
• Kenar boşlukları “yukarıdan 4 cm, soldan 3 cm, sağdan ve alttan 2 cm”
Değerlendirme Sorusu
• Size göre araştırdığınız görüşün zayıf ve güçlü yönleri nelerdir?
2. Yönerge 30 dk.
Her gruba beşer dakika süreleri olduğunu hatırlatıp araştırmalarını sunmalarını sağlayınız. Sunumların ama-
cına ulaşabilmesi için sınıf ortamında gerekli düzenlemeleri ve uyarıları yapınız.
3. Yönerge 5 dk.
Gruplardan yaptıkları araştırmaları toplayıp aralarından bir arkadaşlarını oluşturulacak yayın kurulunda
görevlendirmek üzere seçmelerini söyleyiniz. Yayın kurulunun görevlerine ilişkin maddeleri açıklayınız.
Yayın Kurulunun Görevleri
• Yazıların referanslarının doğru yapılıp yapılmadığının kontrolü
• Yazıdaki bilgilerin referanslarla tutarlılığının incelenmesi
• Dil bilgisi denetimi
• Yazıların okul panosu, dergisi veya internet sitesinde yayımlanacak şekilde hazırlanması
• Öğretmenin vereceği diğer görevlerin yerine getirilmesi
143