Page 145 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 145

64
            Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                FELSEFE 10
             3. Ünite: Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri    Kazanım: 10.3.5. Din felsefesinin konusunu ve sorularını açıklar.
            Alan Becerileri: Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade Etme ve Yazma Becerisi           ÖĞRETMEN
            Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi

             Etkinlik İsmi              TANRI’NIN VARLIĞI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLER                   40 dk.
             Etkinliğin Amacı  Tanrı’nın varlığına ilişkin yaklaşımları değerlendirebilme.      Grup
             Gerekli Materyaller: Etkileşimli tahta
             1. Yönerge                                                                             10 dk.
             Öğrencilerin yapacakları etkinliğe hazırlanmaları için aşağıdaki aşamaları sırasıyla takip ediniz.
             ✓  Öğrencileri altı gruba ayırıp her bir gruba Tanrı’nın varlığı ile ilgili “Teizm-Deizm-Panteizm-Panente-
                izm-Ateizm-Agnostisizm” görüşlerinden birini vererek araştırmaları için görevlendiriniz.
             ✓  Tüm araştırmanın sadece genel ağda “Dergipark” sitesinden yapılacağını duyurunuz. Dergipark’ın TÜBİ-
                TAK ULAKBİM tarafından Eylül 2013 tarihinde kurulan ulusal akademik dergi sitesi olduğunu ve burada
                sadece bilimsel yayınların yayımlandığını ifade ediniz.
             ✓  “Dergipark” sitesi içindeki “Dergipark’ta ara” bölümüne kendi araştırma konularını yazarak arama yap-
                malarını söyleyiniz.
             ✓  Arama sonucunda ulaştıkları makalelerden aşağıdaki araştırma soruları çerçevesinde bilgi edinmeleri
                gerektiğini belirtiniz. Bu soruları öğrencilere kısaca açıklayınız.


                   Öğretmene Not
                   Araştırma yapmaları için iki hafta süreleri olduğunu ve etkinliğin hangi derste yapılacağının önceden
                   duyurulacağını söyleyiniz.
                   En fazla iki sayfa uzunluğunda referansları gösterilmiş, kaynakçası olan, araştırma ve değerlendirme
                   sorularını içeren bir metin yazmaları gerektiğini belirtiniz. Bu metnin yazı ölçüleri ve değerlendirme
                   soruları aşağıda verilmiştir. Bunların açıklamalarını öğrencilere yapınız.

             Araştırma Soruları
             •   Araştırılan görüş din felsefesi literatüründe nasıl tanımlanmaktadır?
             •   Araştırılan görüşün temel dayanakları nelerdir?
             •   Araştırılan görüşe yönelik eleştiriler nelerdir?
             Yazının Ölçüleri
             •   Yazı tipi “Time New Roman”
             •   Yazı puntosu “12”
             •   Satır aralığı “tek”
             •   Kenar boşlukları “yukarıdan 4 cm, soldan 3 cm, sağdan ve alttan 2 cm”

             Değerlendirme Sorusu
             •   Size göre araştırdığınız görüşün zayıf ve güçlü yönleri nelerdir?

             2. Yönerge                                                                            30 dk.
             Her gruba beşer dakika süreleri olduğunu hatırlatıp araştırmalarını sunmalarını sağlayınız. Sunumların ama-
             cına ulaşabilmesi için sınıf ortamında gerekli düzenlemeleri ve uyarıları yapınız.


             3. Yönerge                                                                             5 dk.
             Gruplardan yaptıkları araştırmaları toplayıp aralarından bir arkadaşlarını oluşturulacak yayın kurulunda
             görevlendirmek üzere seçmelerini söyleyiniz. Yayın kurulunun görevlerine ilişkin maddeleri açıklayınız.

            Yayın Kurulunun Görevleri
            •   Yazıların referanslarının doğru yapılıp yapılmadığının kontrolü
            •   Yazıdaki bilgilerin referanslarla tutarlılığının incelenmesi
            •   Dil bilgisi denetimi
            •   Yazıların okul panosu, dergisi veya internet sitesinde yayımlanacak şekilde hazırlanması
            •   Öğretmenin vereceği diğer görevlerin yerine getirilmesi


                                                                                                   143
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150