Page 595 - Türk Dili ve Edebiyatı - 10 | Beceri Temelli
P. 595

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 10          290

             8. ÜNİTE > Haber Metni    Kazanım A.4.1: Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder.
             Alan Becerileri: Okuma Becerisi  Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
             Etkinlik İsmi    Metinde Geçen Kelime ve Kelime Gruplarının Anlamlarının Tespiti    25 dk.
                       Kelime ve kelime gruplarının manalarını metindeki bağlamından hareketle tespit edebilmek ve bunları cümle
             Amacı                                                                               Bireysel
                       içinde kullanabilmek.
             Gerekli Materyaller: TDK Türkçe Sözlük, Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü

              Yönerge  Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle soruları cevaplayınız.
                     (Metin. aslına sadık kalınarak alınmıştır.)


                                Japonya’dan Okul Tabanlı Afet Eğitimi Kitabına Birincilik Ödülü
             Millî Eğitim Bakanlığının Okul Tabanlı Afet Eğitimi Projesi kapsamında Japonya’da ileri düzey afet
             eğitimine katılan öğretmenler, proje ve yayınlarıyla uluslararası düzeyde önemli başarılara imza atıyor.
             Tamamı deprem kuşağında yer alan ve sıklıkla bu gerçekle yüz yüze gelen ülkemizde, afete hazırlığın
             çok önemli bir eğitim konusu olduğunun altını çizen Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, “Japonya iş
             birliğindeki ileri düzey afet eğitimimiz meyvelerini vermeye başladı. Eğitime katılan meslektaşlarımın
             deneyimleriyle ortaya koyduğu projeler, bundan sonra yapacağımız çalışmalara ışık tutacak. Ödül ka-
             zanan, bilimsel kuruluşlardan kabul gören tüm öğretmenlerimizi kutluyorum.” diye konuştu.
             (…)
             Japonya’daki eğitimlere katılan öğretmenlerden Nurben Doğan, deprem anı ve sonrasında yapılması
             gerekenleri çocuklarda olumsuz duygular uyandırmayacak eğlenceli bir dille anlattığı “Çök! Kapan!
             Tutun!” isimli kitabıyla JICA (Japan International Cooperation Agency / Japonya Uluslararası İş Birliği
             Ajansı) Türkiye Ofisi ve JICA Derneği iş birliğinde düzenlenen 5. Başarı Öyküsü Yarışması’nda birin-
             cilik ödülüne layık görüldü.
             Kitap, gönüllü öğretmenler tarafından resimlenerek seslendirildi. Kitabın kahramanları Bodo, Cesur ve
             Jirafu’ya Sinem ve Evren Savaş hayat verdi.
             (…)
             Tamamı deprem kuşağında yer alan ve sıklıkla bu gerçekle yüz yüze gelen ülkemizde, afete hazırlı-
             ğın çok önemli bir eğitim konusu olduğunun altını çizen Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, sözlerini
             şöyle sürdürdü: “Son dönemde Elazığ, İstanbul, İzmir’de depremi yaşadık. Yaşanan tüm depremlerde
             okullardaki kamera kayıtları inceleniyor. Sosyal medyada da benzer deprem anı videolarını görüyoruz.
             Deprem anında kaçmak yerine ‘çök-kapan-tutun’ pozisyonunda olmalıyız. Bunun içselleşmesi için en
             baştan başlamamız gerekir; çocukluktan, çocuk kitaplarından ve çocuklara verilecek deprem eğitimle-
             rinden... Okul tabanlı afet eğitimi projemiz kapsamında Japonya’da gerçekleştirdiğimiz ileri düzey afet
             eğitimine katılan öğretmenlerimizden Nurben Doğan’ın deprem anında yapılması gerekenleri, masal
             tadında anlatan ‘Çök! Kapan! Tutun!’ adlı kitabını, okul öncesi ve ilkokul 1 ve 2. sınıf öğrencilerimize
             ücretsiz olarak ulaştıracağız. Ödül kazanan, uluslararası kuruluşlardan kabul gören tüm öğretmenleri-
             mizi kutluyorum…”
                                                                                               Basından

             1.  Japonya iş birliğindeki ileri düzey afet eğitimimiz meyvelerini vermeye başladı. Eğitime katılan mes-
                 lektaşlarımın deneyimleriyle ortaya koyduğu projeler, bundan sonra yapacağımız çalışmalara ışık
                 tutacak.
                 Okuduğunuz metinden alınan “meyvelerini vermeye başladı” ve “ışık tutacak” kelime gruplarının
                 anlamını metnin bağlamından hareketle tespit ediniz.













                                                                                                   593
   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600