Page 8 - Matematik 11. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 8
2 MATEMATİK 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Yönlü Açılar Kazanım: 11.1.1.1. Yönlü açıyı açıklar.
Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme Genel Beceriler: Eleştirel düşünme
Etkinlik İsmi İBRELERLE AÇI OLUŞTURMA 20 dk.
Amacı Açının yönünü ve işaretini bulabilme. Bireysel
1. Şekil'deki gibi çember biçiminde bir düzenek hazırlanmıştır. Ha- Başlangıç durumu
zırlanan düzenekte çember üzerinde eşit aralıklarla 12 nokta işa- E D C
retlenmiş ve bu noktalar A, B, C, ... harfleriyle gösterilmiştir.
Bir ucu O noktasına sabitlenmiş ibrelerden siyah olanı sabit olup F B
ok bulunan diğer ucu daima A noktasını göstermektedir. Kırmızı G A
ibre ise turuncu düğmeye bir kez basıldığında saat yönünde, mavi O
düğmeye bir kez basıldığında saatin tersi yönünde yanındaki har- H L
fin üzerine gelerek ilerlemektedir. I
J K
1. Şekil
Örneğin 2. Şekil'deki kırmızı ibre, mavi düğmeye 2 kez basıldığın-
da C noktasını, turuncu düğmeye 2 kez basıldığında ise K noktasını E D C
göstermektedir.
F B
G A
O
H L
K
I
J
2. Şekil
Yukarıda verilen düzenekte denemeler yapan Verilen bilgilere göre oluşan açıların adları-
Cahit, Ayşe, Mehmet, Zeynep, Akif, Elif ve Er- nı ve yönlerini tablodaki boşluklara yazınız.
soy'un hangi düğmeye kaçar defa bastıkları
ile ilgili bilgiler aşağıda verilmiştir:
Oluşan Açının Oluşan Açının
Adı Yönü
%
Ayşe AOE Pozitif yönlü
"Mavi düğmeye 4 defa bastım."
Ayşe: "Turuncu düğmeye 5 defa Zeynep
Zeynep: Elif
bastım."
Elif: "Mavi düğmeye 5 defa bastım." Cahit
"Mavi düğmeye 1 defa bastım."
Cahit: "Turuncu düğmeye 4 defa Mehmet
Mehmet: Akif
bastım."
Ersoy
düğmeye 6 defa bastım."
Akif: "Mavi düğmeye 3 defa, turuncu Not: Her bir öğrenci düğmeye basmadan
düğmeye 5 defa bastım."
Ersoy: "Turuncu düğmeye 2 defa, mavi önce düzenekteki kırmızı ibre 1. Şekil'deki
başlangıç hâline dönmektedir.
6
Hazırlayan: Müslim DEMİR